lørdag 14. november 2009

Muffins med Wilton

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 8 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører USAs største og mest anerkjente produsent av kakeformer og annet utstyr til kakedekorering; Wilton / (Sur la table)! (All 8 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected company, the industry leader in cake decorating, quality bakeware and food crafting in the USA; Wilton / (Sur la table)).

Wilton Industries Inc. har vært, og er, USA's største og mest anerkjente produsent av utstyr til kakebaking- og dekorering i hele 80 år. Selskapet ble etablert i Illinois i USA i 1929, og var i startfasen en skole som tilbød kurs i dekorering av kaker, men Wilton vokste raskt og er i dag et stort og anerkjent internasjonalt konsern med forhandlere i hele verden. Wiltons vareutvalg er enormt! Kakeformer i aluminium og silikon i alle størrelser og variasjoner, den mest kreative kakepynten du bare kan tenke deg, et utrolig kakelys-sortiment, kakesprøyter, de nydeligste kakeoppskrifter og kakedekorasjons-idéer, kakebøker o.s.v. Kan du forestille deg det, så har Wilton det, -det kan jeg nesten garantere! Ta deg en tur innom Wiltons internettsider og hent inspirasjon! Heller ikke julekaker trenger å være kjedelige!

Og nå det beste av alt: Du kan få tak i det aller meste fra Wilton her i Norge, uansett hvor i landet du bor! Wilton har nemlig distributør i Norge, Cacas AS i Oslo som har inngang fra Tollbugaten. Typisk, tenker du kanskje, alt det morsomme er i Oslo! Neiiida, fortvil ikke, Cacas AS har også en aldeles utmerket nettbutikk som sender til hele landet: Cacas nettbutikk, -så her er det bare å slå seg løs!













Selv var jeg på leting etter en gigant-muffinsform. Tenk deg å kunne servere en slik Wilton kjempemuffins når du får en venninne på kaffebesøk en helt vanlig ettermiddag? Kaken, denne gigant-muffinsen, er mer enn nok stor for to (eller åtte!), -og noe så lekkert, hva? Jeg synes dette også er en knakende bra julegaveidé!








W
iltons muffinsformer i silikon er også sjarmerende! Flotte til barneselskaper, ikke sant? Jeg planlegger en smånissefest for ungene mine og vennene deres litt nærmere jul, og da hadde det jammen vært gøy å kunne tilby slike Wilton-snømenn, tilsvarende den på bildet ovenfor. Knalltøffe!


Jeg ønsker meg også det lekre muffinsstativet fra Wilton. Jeg synes det er nydelig, og jeg serverer alltid muffins i barneselskaper. Om man tilpasser pynten er de fine også i andre anledninger. Muffins introdusert på ny, lekker og særdeles delikat måte! Jeg har sett dette også med mange små glass på med te-lys i, i stedet for muffins. -Også kjempelekkert, så det er ingen grunn til å la muffins-stativet stå bortgjemt i skapet når det ikke er i bruk til muffins, må vite! Fristende, ikke sant?

Wiltons muffins-sider finner du her: Wilton
Cacas nettbutikks komplette vareutvalg finner du her: Cacas nettbutikk

Den amerikanske nettbutikken Sur la table selger et utvalg Wilton-produkter og mye annet nyttig til kjøkkenet, men jeg er usikker på om de sender til Norge. Noen tips og idéer kan du kanskje likevel finne her: Sur la table

7 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

woooow så stiiilig det så gooodt ut :))))

mammahaaland sa...

Der var det mye lekkert!
Ikke helt på mitt bake-nivå ennå tror jeg, får klare meg med de litt enklere jeg lager nå foreløpig...Fantastisk fin blogg du har, nydelige bilder og flott hjem!
Monica

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Oj...utrolig flotte! Min sønn ELSKER muffins...så det blir laget noen her i huset ja;) I bergen har vi også en liten fin butikk hvor man kan kjøpe mye til kakebagst http://www.bakeshop.no/index2.asp?menyID=1
Ha en flott lørdagskveld:)
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jada... Det blir nok fortsatt 1-2-3-muffins på meg ja. ;P

Takk for hyggelig kommentar hos meg... Jeg har gode og dårlige dager. For tiden mest gode. Virker som om kroppen har godt av å ikke jobbe så mye. Ikke det beste økonomisk etterhvert, så vi får se hva som skjer. Noen er veldig dårlige, jeg er en av de heldige. Jeg klarer meg som regel uten smertestillende. ;)


Ha en herlig uke!


Vibeke :)

Siddis back home sa...

Heisan, jeg må le når jeg leser innlegget ditt, bor i usa og jeg sendte akkurat muffin stativet hjem til en venninne i Stavanger, ha, ha, har dere ikke slike butikker hjemme?
nå gleder jeg meg til å dra hjem på besøk, vet at det blir kaldt, men er godt forberedt! Ha en flott søndag!

Jeanet sa...

Elsker alle de smarte redskapene fra Wilton. Jeg har nylig oppdaget dem, noe jeg er så glad for.

Sarita sa...

NAM!! :-)

Klems Sarita