mandag 15. februar 2010

Morslykke, kremkakekyss og spreke vårfarger

Så mye vårstemning i én bukett er det lenge siden jeg har sett! Stort mere feminin enn dette kan knapt en blomsterbukett bli! Spreke vårfarger, -strålende vakker på min turkise vårduk i dagligstuen! Jeg fikk den av min kjære i anledning Valentinsdagen.

I dag har jeg også fått to flotte morsdagskort som mine to sjarmtroll har laget til mammaen sin, med hjerter på, glitter og fjær , -"fordi det også er Fastelavn, mamma" som min datter så stolt forklarte. Bøker fikk jeg også, en om Buddhas filosofier og en om Norrøn Mytologi, så nå har jeg lesestoff i påsken. Og som om det ikke var nok, toppet min sønn dagen da han fremførte en selvkomponert sang på gitar og sang "Mammas morsdagssang", - en nydelig tekst han hadde skrevet selv rett fra hjertet. Men da tok mammaen til tårene, må vite ♥ Så heldig jeg er som får lov til å oppleve alt dette! Som får lov til å være mamma.

Det er noe vi aldri må ta for gitt. Det tok hele 5 år fra jeg og min mann bestemte oss for at NÅ passet det perfekt å få barn, til at jeg ble gravid. I mellomtiden var jeg igjennom utallige utredninger, hormonbehandlinger, o.s.v., o.s.v. Gynekologer og fertilitetsleger ga meg opp til slutt, -sa det ikke var mere de kunne gjøre, sa at tiden var inne for å tenke på adopsjon. Bunnløs fortvilelse... Enda verre ble det da vi fikk informasjon om at vi risikerte å ikke få lov til å adoptere ettersom jeg hadde vært alvorlig syk og det enda ikke var gått nok lang tid til at de kunne si med sikkerhet at jeg var frisk... Jeg liker ikke å tenke på denne delen av mitt liv. Jeg var... trøstesløs. Men så skjedde mirakelet: Jeg ble utrolig nok gravid! Og det med naturmetoden mot alle odds!

Jeg har nok aldri vært lykkeligere enn akkurat da vi fikk vite at jeg var gravid! Det å være så heldig å få lov til å oppleve det å være mor er ingen selvfølge. Det å få lov til å feire morsdag er ingen selvfølge. Jeg er så uendelig glad for at jeg har fått oppleve det å få barn, det å få være mamma til to fantastiske små nydelige mennesker. Jeg er så uendelig takknemlig for at jeg har fått mordagsklemmer i dag, morsdagskort, morsdagskake, klissete små kremkakemorsdagskyss, morsdagssang og morsdagsblomster i dag!

Det har vært en skikkelig kosehelg, med Valentinsdag-middag med min kjære i går, morsdagsfeiring hjemme hos oss i dag, vi har snakket med svigermor i en times tid over telefonen og vi har selvfølgelig også vært hos min egen kjære mamma med blomster og spist kake, fastelavnboller og mye annet godt. En skikkelig familiehelg!

Nå er vi, og sannsynligvis også du og dine, igjen klar til en ny hektisk uke. Det er så uendelig viktig å ta vare på morslykken også i en travel hverdag. Dette diktet, som vi fikk i julegave av barnehagen da ungene var små, innrammet og pyntet med ungenes små håndavtrykk, sier dette på en særdeles vakker måte. Jeg vet dessverre ikke hvem som har skrevet diktet, men diktet er slik:


"Det hender du blir lei fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder, og gjør deg ganske sliten.


Men hver dag blir jeg større, ja en gang blir jeg stor,

og alle mine avtrykk de blir bare spor.

Her er mitt lille avtrykk, så du kan huske og forstå,
hvor søte hender jeg hadde, dengang da de var små."...






Ha en fin start på den nye uken!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

6 kommentarer:

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Hei Ann:)

Du har hatt deg ett skikkelig "kommentar raid" du;)...koselig når det tikket inn flere meldinger på mailen min:)
Ja operasjonen er relatert til tidligere;)Alt er bra, og fra neste uke er jeg tilbake i full jobb. Hadde meg en uke på fullt...men merket det ble for mye..så gikk ned i 50% forrige uke og denne.
Det må ha vært en tøff periode dere hadde da dere forsøkte å få barn! Det er ingen selvfølge...som du skriver!
Jeg har en venninne som opplevde noe av det samme. Flere år med prøving, prøverør, reiste til Danmark, aborterte og deretter gravid på naturlig vis. Jeg ble så glad den dagen jeg hørte det, at tårene rant i strie strømmer!

Ønsker deg en fin uke:)

Klem Tina:)

Anonym sa...

Nyyyydelig bukett! Jeg fikk tulipaner jeg.
Litt kjedelig, men de er så vakre.
Fin blogg du har.

Klem fra Lillemøy

Ingvild sa...

Tusen takk for at du deler. Gjør det lettere å holde motet oppe for oss som fortsatt strever!

Nydelig vakkert innlegg!

Klem,Ingvild

Inga sa...

Hei og tusen,tusen takk for en veldig hyggelig kommentar. Den gjorde en veldig grå dag litt mindre grå :-)

Ha ei fin uke.

klem
Inga

Elin sa...

Ååååh...så nydelig en dekorasjon! Virkelig romantisk, som passer så godt siden det var både morsdag og valentinesdag. Og gaver og kort fra stolte småtroll.....så herlig. Barna våre har nok vokst fra slikt for lengst desverre, nå har de jo selv barn da, heldigvis.
Takker for din åpenhet om fertilitetsproblemene, kan meddele at vi også hadde problemer med å få nr. to og han kom til som ved et under, på naturlig vis etter en større operasjon. Dessuten har vår datter to som er adoptert...så jeg vet nok hva dere har gått igjennom. Desto større er lykken når det ender bra.
Du spurte om ME.
Det er nå snart 8 år siden jeg plutselig fikk disse plagene. Da var jeg i full jobb som dekoratør og hadde ikke vært en dag sykemeldt i mitt liv. Livet ble brått og brutalt, totalt forandret og jeg kan skrive under på at det var slettes ikke enkelt å føle seg så hjelpesløs.
Heldigvis er jeg bedre nå, men dette med hukommelsen og konsentrasjonen sliter jeg enda endel med...så Post-it-lappene er gode å ha, fortsatt.
Takk for mange fine kommentarer igjen inne hos meg....du vet jeg setter stor pris på det.
P.S. Lykke til med renovering av lysthuset, det blir helt sikkert kjempeflott.
Nå må jeg finne loppekassa !! God natt-(klem) fra Elin

trine sa...

Alt kan ikke planlegges.....noen ganger går faktisk naturen sin egen gang.
Flott at det gikk bra tilslutt :)
Ha en fin dag
Trine