søndag 6. juni 2010

En levegg av gamle vinduer på terrassen

Vi planlegger å bygge en levegg/krok av gamle vinduer på vest-terrassen vår, ca. 3 m lang, en meter dyp, og dette området (1 x 3 m) skal også få et lite tak, også det laget av gamle vinduer. Det skal stå en 3 m langt hagebord/arbeidsbenk under dette taket, og kanskje blir det noen hyller der også, på høyde med en av sprossene. Vi har enda ikke bestemt oss for om at det lille byggverket skal fungere som utekjøkken, eller om benken skal fylles med vakre krukker med sommerblomster i, små sitrustrær o.l. Vi får bestemme oss etterhvert.

Men vi er i hvertfall i gang! Jeg har sortert alle de gamle vinduene som stod lagret i en av kjellerbodene våre, og vasket noen av dem i helgen. Vi hadde flest av denne typen på bildene, så vi har bestemt oss for å bruke disse. Du ser ca. halvparten av vinduene jeg har tenkt å bruke her på det øverste bildet, -der de står til tørk i solen. De var fryktelig støvete! Å pusse de blanke gjør jeg ikke før etter at vi har bygd leveggen/kjøkkenkroken og malt dem.

Men det er mye jobb med disse gamle kittede vinduene før vi er helt der!! Jeg må bytte ut noen av glassene fordi de er knust, og så må samtlige vindu kittes på ny! Før det kan gjøres må gammel kitt fjernes, og til slutt må de alle sammen males! Det å lage selve leveggen går fort, kittejobben derimot vil ta sin tid... men jeg har opplevd verre før, så dette skal nok gå bra selv om kitting av vinduer er noe av det kjedeligste jeg vet! Jeg får gjøre som da vi pusset opp huset, holde fokus på hvor fint det skal bli når det er ferdig, i stedet for å tenke så mye over selve jobben! ;)

Ha en fortsatt fin kveld! :)


Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


Litt om hva for noe annet spennende slike gamle vinduer kan brukes til finner du HER.

13 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So fint det høyrest ut!! Glede meg til å sjå resultatet etterkvart!
Heldig som har fått tak i so mange gamle vindu! Eg har enno ikkje fått tak i eit einaste eitt! Men gir ikkje opp!!

Håpe du får ei fin veke☺

Klem M♥

Minka sa...

Heldige du da...Dette blir super lekkert. Mye arbeid siden du ska pusse dem opp, men du er en racer på å jobbe, så det går nok helt fint. Blir gøy å se det ferdig, klems..

Elin sa...

Ser dere fortsatt har arbeidslyst, ja.....mye arbeid med gamle vinduer,
men flott blir det helt sikkert, kjenner jeg dere rett !
Det blir jo en skikkelig glassveranda dette og det må du jo ha med det navnet på bloggen din !
Ha en flott uke !

Linda sa...

Det kommer til å bli utrolig fint!
Har lyst på sånn selv... så det en gang, og det var kjempefint (lurer på om det var på krukkegården jeg så det)

Karna sa...

Så spennende, kommer nok til å bli kjempe flott...du kan jo lage deg et drivhus også du hvis du har så mange fine gamle vinduer lagret? Med rød teglstein.....Gleder meg til å se hvordan det blir....

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oi, det hørteset spennende ut.. det blir sikkert NYDELIG!!
Så fint det var her inne hos deg!

Klem fra meg i svingen!

ide-puffen sa...

For en knallide! Jeg var i kjelleren nettopp for å hente noen gamle vinduer som skal dekke over kjøkkenhhagekassen, men jeg kan bruke andre vinduer til noe ala vegg ja.

Ellers er du virkelig en god og kreativ fotograf. Moro å besøke deg.

Ha en toppers dag

Randi

Ann sa...

Tusen takk for alle de koselige kommentarene!! :))

Ja nå blir det visst en slags Glassveranda Elin, det hadde jeg ikke tenkt på en gang; jeg trenger jo virkelig en glassveranda! :)) Jeg har litt av glassveranda-følelsen i spisestuen vår, men nå blir følelsen komplett! ;)
Jeg har allerede et drivhus (som ble ferdig i fjor sommer) Karna ;)

Ha en fortsatt fin uke alle sammen! :)

Klem, Ann.

Gry sa...

Hei Ann og takk for koselig hilsen hos meg, ble så glad! ;) Har tittet litt rundt her hos deg og her var det utrolig mye lekkert! Rett og slett en fantastisk blogg du har!! Hit må jeg nok komme tilbake.. ;) Så tøffe vinduer, Så spennende! Ønsker deg en herlig uke videre ;) Klem Gry

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei hei ♥

Gud så tøft!!!! Jeg gleder mej til å se hvordan det blir!!! :)))) Bloggen din er veldig flott , og takk for fine ord på min blogg ♥

Ønsker dej en super herlig dag i dag :))

Klem klem :))

Harmoni og Kontrast sa...

Det kommer til å bli superflott, Ann!! Takk for at du legger igjen så hyggelige hilsener hos meg:-) Ønsker deg en herlig dag! Klem fra Laila

Siljes Hobbyrom sa...

Så utrolig stilig! Dette gleder jeg meg virkelig til å se resultatet av! :)

Ha en fin kveld!
Klem

Fossestua sa...

Hei :) Åh, den leveggen gleder jeg meg til å se:) Høres kjempefint ut! Liker bloggen din masse, synes du er så god til å forklare hvordan du gjør ting også. Startet min egen blogg for vel en uke siden, og blir kjempeglad for besøk :)
Klem fra Lise