mandag 16. august 2010

Sensommerstemning på terrassen

Det er vanskelig å tenke seg at sommeren faktisk snart er over når man sitter ute på terrassen i shorts og singlet og blogger med solbriller på nesen og ettermiddagssolen steiker fra skyfri himmel!















Men høsttegnene er allerede synlige. Veps og enkelte av humlene begynner å bli sløve og svimer rundt i hagen uten den samme iveren som de utstråler om våren. Ministemorsblomstene har visnet, trær og blomster begynner sånn smått å få gule blader... sommeren nærmer seg uigjenkallelig slutten for i år, enten vi liker å det eller ikke.




Det er like vanskelig å innse hvert år, og på ekstra fine dager som dette er det nesten uvirkelig at det om få måneder kanskje ligger et snødekke rundt meg her jeg sitter. Sommeren gikk alt for fort i år også, vi rakk ikke alt vi skulle gjøre på huset og i hagen, men vi rakk mye.





Men nok om høsten! Vi er da fremdeles midt i den siste sommermåneden, og snøen uteble omtrent fram til lille julaften i fjor, så enda kan mye utrettes utendørs! Det er enda godt med tid! D.v.s., det avhenger selvfølgelig av når frosten kommer, men ofte er det frostfritt og malevær til godt uti oktober, så det er ingen grunn til å skrinlegge sommerens prosjekter riktig enda!


Jeg kitter vinduer innimellom, og håper på å bli ferdig i løpet av august, mønedekoren vår er delvis montert, men mønekammen mangler fremdeles, alle rekkverk er malt, noen av husveggene venter fremdeles på å bli malt. Portene mine snakker vi ikke mere om i år tror jeg... Og så var det inneprosjektene mine. Jeg har bl. a. begynt å leke med tanken å fylle nordveggen i spise/peisestuen med vitrineskap, kanskje med gamle vinduer til skapdører. vi må i såfall gjøre dette før kulda setter inn, slik at jeg og min kjære kan gjøre unna grovsnekringen utendørs.

Vi skal også bytte en vindusrute i annen etasje som av en eller annen grunn har punktert (dugg mellom glassrutene), og pipebeslag skal ha et strøk maling. Noen lister rundt vinduene (utvendig) i sokkeletasjen mangler, det skal legges strøm og vann frem til drivhuset, og når jeg tenker meg om så har jeg da slettes ikke tid til å sitte her å skrive om sensommerstemning og alt som fremdeles skulle vært gjort! På med maleklærne, her skal det GJØRES noe!! :))

Ha en fortsatt fin mandag, med eller uten maleklær! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


4 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fine blomsterbilder☺
Her er det strålande sol, blå himmel og nesten 30 grader-faktisk første gang eg har sommarfølelse i år, bere so kjipt at det er slutten og ikkje starten på sommaren no :(
Må nyte siste rest av den og håpe på ein fin haust☺

Du har ein del arbeid framfor deg☺

Vi har heller ikkje rekt å gjordt alt vi tenkte...men det spring ikkje ifrå oss☺

Klem M♥

Villa von Krogh sa...

Mange vakre bilder Ann!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg abg badet vårt. :)

Ønsker deg en fortsatt fin sommer!
Klem fra Anine

Tulip sa...

Så nydelige blomsterbilder
Ja sommeren er på hell, om vi liker det eller ikke:) Vi får nyte den siste tida til krampa tar oss!
Og minnes de fine stundene denne sommeren har gitt!!

klem

Ann sa...

Kjenner jeg får nesten panikk når jeg tenker på at sommeren faktisk snart er over, og på alt som jeg gjerne vil rekke før kulden setter inn og hagen snør over... :S... men du har nok rett Marny, det vi ikke rekker i år, det kan vi alltids gjøre neste år! ;)

Her skal sensommeren og høsten nytes (og utnyttes! :))) til fulle!

Klem, Ann.