fredag 1. oktober 2010

NIBs oktoberkonkurranse

NIB (Norske interiørblogger) ønsker jo helst store bilder uten merking/logo/vannmerker, så derfor kommer dette bilde nå i reprise. (Dobbeltklikk bare på bildet for å få se det i størrelse 20 cm x 30 cm).

Gjenbruk kan være så mangt! Veggskulpturen du ser på bildet her har en bredde på 2,5 meter og er ca. 1 meter høy. Den er bygget av noen grå rustikke værbitte gamle gulvlemmene fra min bestefars drivhus! Hvordan jeg bygde den, og detaljbilder av veggskulpturen, finner du: HER.

Det går med noen skruer og eventuelt noen malingsrester med til et prosjekt til dette, men gammel værbitt material kan du få tak i helt gratis: Gamle utslitte paller, drivved i fjæra, bordkledning fra nylig nedrevne gamle garasjer, uthus og skur, gamle terrassegulvbord som må skiftes ut, etc. Her er det bare å ta fantasien i bruk! ;)

For dere som venter på ETTER-bildene av det straks ferdige vitrineskapet som jeg og min kjære nå har snekret av hundre år gamle vinduer: Bilder av det endelige resultatet stylet og lyssatt kommer i løpet av helgen! Og husk, i helgen blir det også Giveaway her på Glassveranda for å feire 100 000 besøkende!

Jeg ønsker deg og dine en fin fredagskveld! :)

Klem, Ann, Interiørbloggen Glassveranda.


6 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg følger spent med:) Denne ideen var jo også helt fantastisk, jeg har selv en slik vegg oppe i gavlen i annen etasje... kanskje en ide en som jeg kan la meg inspirere av:) Og som sagt før, jeg gleder meg til skapet:) Nå har jeg angrepet stuen her fra alle kanter... blir ferdig malt i kveld, gleder meg:)) God helg. Klem

Anonym sa...

Hmmmmm.... jag förstår inte riktigt? Är det någon tävling med att bygga vitrinskåp? Hur som helst så är det ett dejligt skåp Du visar och JAG VILL HA DET ;)

Agneta

Line fra huset på landet sa...

Gleder meg til å se vitrineskapet. Dere er såå flinke Ann!!
Og veldig morsomt og ny måte å bruke de materialene til å lage kunst på. Morsom vri;)
God kveld videre:)
Klem fra Line

Anonym sa...

Hvorfor går det ikke an å slå av musikken? Liker å være innom bloggen din men vi har ikke samme musikk smak :) Greit at jeg kan slå av lyden men selv etter at jeg er ute av din "side" og går for å lese avisen så er musikken din der!! Jeg må slå min Mac helt av for å få den "bort".
Stine

Ann sa...

Hei og tusen takk for koselige kommentarer! :))

Musikken: Musikken du hører kommer fra en virtuell Ipod som du alltid fnner under nederste innlegg her på Glassveranda. Trykker du på pauseknappen på den så blir det stille til du eventuelt starter den igjen! :)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen! :)

Klem, Ann.

Huldra sa...

Tøft! Moro å lage skulpturer og annet av gamle materialer. Det blir så absolutt gjenbruk med ny vri ja. :)