fredag 12. november 2010

Sjarmerende bordkortholdere

Bordkortholdere er en av de mange ting i livet som man vel strengt tatt slettes ikke trenger, men du verden så mange varianter som finnes å få kjøpt! Jeg har selv samme forhold til serviettringer som til kranser, jeg har mange mange, men bordkortholdere har jeg aldri hatt. Jeg har rett og slett aldri sett noen som virkelig fristet meg før nå!

Men nå har også jeg bordkortholdere, for disse julesjarmerende bittesmå hvite englene fra Kremmerhuset var bare enda en ting som jeg fant på min shoppingrunde og bare måtte ha med hjem! ;)






Nå gleder jeg meg bare til å få lov til å pynte til julemiddagene! Jeg er litt spent på hvordan gjestene våre vil like å bli diktert til å sitte på én forutbestemt plass ved bordet på denne måten, det blir plutselig så formelt, men de får bare bytte bordplassering seg imellom som de måtte ønske, for det viktigste for meg er ikke hvor de forskjellige gjestene sitter, men at de har det fint og føler seg hjemme og sist, men ikke minst, at jeg får lov til å pynte, stelle, stulle og lage vakre julekuverter! ;))


Første store julemiddag hjemme hos oss med 10-12 gjester er allerede første uken i desember, og jeg gleder meg selvfølgelig noe veldig til å dekorere selskapsbordet! Jeg lurer imidlertid på om bordkortholdere som dette kan brukes til å pynte bordet når vi har planlagt Koldtbord? Koldtbord er vel i seg selv ikke fullt så formelt som en treretters middag...? Vel, jeg må uansett forsøke å få de til å passe inn! Bordkortholdere blir nok vanlige hjemme hos oss denne julen og julene som kommer! ;)







Bruker du bordkort når du arrangerer selskaper hjemme, eller blir det for formelt? Bordkort er vanlige i bryllup, konfirmasjoner, barndåper og ved lignende anledninger, men hva med selskaper hjemme? Hadde vært spennende å høre hva dere tenker om dette. De er jo unektelig vakre og dekorative slike bordkortholdere.

Ettersom vi nå nærmer oss høysesongen for julebord, julemiddager, førjulsselskaper, vennefester o.s.v., så minner jeg om at du enkelt finner alt som er verdt å vite om borddekking her på Glassveranda:

Jeg har selvfølgelig enda mere julespennende å vise dere, -jeg bare elsker julen og alt det vakre som hører julen til, så ta gjerne turen innom her i morgen også! Jeg ønsker deg og dine en koselig fredagskveld! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


5 kommentarer:

Grønnsakshagen sa...

Bordkort hjemme har jeg ikke hatt, men med så flotte bordkortholdere må det vel være greit:-)

Elise sa...

For nåken nydelige bordkortholdere:) Eg bruke ikkje bordkort hima, men du trenge jo ikkje bare bruke de te å ha bordkort i. Det går jo veldig godt an å skrive små vers eller andre ting på korter som kan settes ved kvar kuvert og glede gjestene:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Det var da et supert tips fra Elise her. De er så skjønne de bordkortenglene, jeg lurer på å ha med noen sånne i den nyeste giveawayen min :) De gjorde seg enda bedre når de stod en hel liten englehær sammen. Nydelige bilder *♥*

Åshild sa...

Har nok brukt bordkort flere ganger her hjemme. Både i spisestua og på fest på låven. Selv når vi ikke bruker bordkort pleier jeg å plassere.

Forstår veldig godt at du falt for englene.

Fossestua sa...

Hei :)
Kjempesøte bordkortholdere! Skjønner godt at de MÅTTE bli med deg hjem,hihi :) Om du skal ha koldtbord, så er de jo også fine å bruke til "meny-holdere".De kan holde fine små lapper som viser hvor potetsalaten, waldorfsalaten, remuladen ol. står :)
Klem fra Lise