tirsdag 7. desember 2010

100% ferdig med julegaveshoppingen! Gavene pakket, pyntet og lappene er skrevet på! ♥

Ja visst er det koselig både å shoppe julegaver og pakke dem inn og pynte dem, men jammen er det deilig å vite at man er ferdig med det også! Uforutsette ting kan skje, og da er det greit å ikke være ute i siste liten. Jeg er aldri forkjølet, men... i natt våknet jeg med feber, vond hals, rød tett nese, dundrende hodepine, verkende kropp og feber, og det kunne vel knapt ha passet dårligere enn nå midt i julestria!! Resten av familien har ligget utslått av influensa én etter én i høst, men jeg regnet med å slippe unna i år også, som vanlig, men nå når jeg sitter her og så vidt orker å løfte armene mine, så vidt orker å hente tekoppen på kjøkkenet, ja da er jeg sannelig glad for at jeg ble ferdig med både julegaveshoppingen og innpakking nå i helgen!

Jeg er mamma, og mammaer er mammaer enten de har 40 i feber eller ikke, sånn er det bare, slik har det alltid vært og slik kommer det nok også til å bli! For meg betyr det i dag at uansett hvor elendig jeg enn føler meg, så må jeg i hvertfall lage snøfnugg-muffins i dag, for det er avslutning på musikkskolen i ettermiddag og jeg skal ha med nybakte muffins står det på planen... jaha... jeg får ta en ekstra Paracet, tulle hodet inn i gassbind, skure hendene godt og bare hoppe i det! Men jeg innser at jeg går glipp av musikkskole-festen i dag, jeg nekter å gå ut av huset i dag!

Nå må jeg bare ta meg tid til å bli frisk... men jeg håper virkelig ikke det vi ta lang tid!! Vi venter nemlig 10 middagsgjester på fredag! Et selskap som har vært planlagt i månedsvis. Jeg har ca. en million ting jeg gjerne vil gjøre i huset innen den tid, jeg har gledet meg til dette lenge, til å pynte og dekke langbord (vi skal ha koldtbord), pynte i entréen, lage til apéritif, borddekorasjoner, ordne med fakler i snøen, lykter på terrassen, lage den perfekte julesteming ute i lysthuset, ja du vet... og her sitter jeg, fullstendig utslått av feber! Jeg blir veldig, veldig sjelden sint, men i morges ble jeg det! Sint på influensaen!

Gavene på bildet er ikke julegavene jeg pakket inn i helgen, men Giveawayene før de ble sendt ut. Jeg skulle gjerne ha spekket dette blogginnlegget med kreative julegaveinnpakkingsidéer, men jeg orker ikke en gang å ta bilder i dag! :D Må bare le, for det hjelper vel lite å gråte. Huff. Alt som går over er greit, pleier jeg å si, men må bare innrømme at jeg håper dette går over fort, for dette har jeg da slettes ikke tid til!

Pakkene på bildet
har jeg pakket som om de var julegaver. Jeg har pakket de inn i vanlig matt, resirkulerbart, gråpapir. Etterpå har jeg klippet en bit av en rull rutete gråpapir (også resirkulerbart gavepapir! ;)) som jeg har tredd/festet på endene av de forholdsvis flate pakkene. (Denne innpakkingen er lettest å få til på flate pakker: Bøker, CDer, hansker, smykker, PlayStation-spill o.l.) Jeg har deretter brukt brun naturhyssing som pakkebånd, og jeg har knytt hyssingen på pakken på en slik måte at den følger alle "skjøtene"/overgangene mellom det vanlig gråpapiret og det rutete gråpapiret. Jeg har hengt et hjerte som jeg har klippet ut (med en vanlig saks) av bjørkebark (som jeg fant på veden ;)) på hver pakke. Du kan bruke en vanlig hullmaskin til å lage hull for å tre hyssingen gjennom barkehjertene. Deretter skrev jeg navnet til den som skulle ha pakken med hvit blekkpenn på barkehjertene. I endene av hyssingen har jeg hengt noen bittesmå juletrekuler i sølv. Disse er ikke resirkulérbare, men kan brukes om og igjen. Disse fant jeg på Kremmerhuset eller på Panduro, jeg husker ikke helt. Helt til slutt brukte jeg den samme hvite pennen (selges i bokhandler) til å tegne noen store snøfnugg hist og her som dekor på gråpapiret. Enkelt, men effektfullt!

Du finner masse juleinspirasjon både fra vårt hjem og inspirasjon utenfra i menylinjen øverst her på Glassveranda! Håper du holder deg frisk i julestria, men for sikkerhetsskyld: Ikke vent med juleforberedelsene til i siste liten! ;)) Ha en riktig fin tirsdag! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


6 kommentarer:

linejnta sa...

Hei! Kjempeflotte julegaver! Virkelig lekre! Misunner deg å være ferdig med alle...Har endel igjen selv. Misunner deg ikke influensaen, og ønsker deg god bedring!

Fossestua sa...

Nydelig innpakkning av julegaver Ann :) Artig detalje med det barkehjertet!
Ønsker deg god bedring og håper du blir frisk snart :)
Klem fra Lise

Casa di Caro sa...

Hei Ann, jeg vet akkurat hvordan du har det... har vært syk over en uke og nå er jeg lei...
Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave enda, så du er jo fint i rute! Det har endelig snudd med meg så jeg regner med å være på jobb igjen i morgen. (men tror jeg har satt ny rekord i hosting..)
Julen kommer selv om vi er klar eller ei, og jeg har ikke tenkt å stresse. Det viktigste er å få kjøpt noe til barna, og der vet jeg hva jeg skal kjøpe. (planlegging er minst halve jobben!!)

De andre gavene lurer jeg på om jeg skal droppe i år, og heller gi til et godt formål. Alle har hva de trenger, og det vi har lyst på kjøper vi selv. Så...

Ellers har du en kjempefin blogg som jeg er innom titt og ofte. Mye herlig inspirasjon :-)

God bedring ønskes deg, og en fin julefeiring til deg og dine :-)

Anonym sa...

Ville bare ønske deg god bedring -håper du blir bra til festen;) Blogger ikke selv, men MÅ innom din hver dag. Dagen er ikke helt den samme uten;)

Hanne

Gry sa...

Uff da Ann, det passet ikke noe særlig nå da.. ;( Ikke at det noen gang passer å bli syk, men ekstra kjedelig når en skal ha storbesøk og det er midt i julestria. Krysser fingrene og sender 1000 varme tanker om at du skal bli frisk ;)

Det er jo så mye en har lyst til å ordne i huset før en skal ha juleselskap, kanskje du må sette resten av familien i sving ;))

Det er så koselig her inne hos deg og jeg nyter julemusikken din. Lykke til med forberedelsene og husk å ta vare på deg selv også<3 Klem fra Gry

charm design sa...

Så flotte gaver du har laget.
Utrolig kjedelig med influensa.Jeg ligger nå på dag nr fem,feber,verkende hode,tett i pappen og vondt i magen.Og jeg er så dårlig på å være syk....hater det,holder på å bli gal.Håper virkelig du kommer deg fort på beina så du får gjennomført festen.
God bedring,skal krysse fingrene for deg.