torsdag 3. februar 2011

Oppussingsprosjekt Bad - Del 3: Mens vi ser på at malingen tørker...

Fikk du med deg del 1 og del 2 av "Oppussingsprosjekt Bad"? I dag hadde jeg tenkt å vise dere skoddene ferdigmalt, men det første strøket med kjedelig hvitt har enda ikke tørket og i tillegg måtte jeg bruke ettermiddagen til å ta et 2. strøk maling på gerikt, vinduskarm m.m. Oj så gøy det er å se på at maling tørker... :S Når man ivrer etter å komme videre med det som blir gøy er det ikke noe særlig å bli forhindret av sentørket oljemaling og ekstra malingsstrøk, jeg vet jo det er noe man må forvente når man holder på å pusse opp, men det blir jo ikke noe mindre kjedelig å vente av den grunn! :))






M
en, mens vi venter på at malingen skal tørke kan du jo kanskje ta en titt på denne hyllen som min kjære lagde av hobbyplater (plater av limte furulameller) for noen år siden. En enkelt konstruksjon med sidevegger + topp + bunn + hyller. La sideveggene stikke ca. 7 cm nedenfor nederste hylle, så har du noe å skru gulvlistene i. Det er gulvlister som er brukt til "fot" på reolen. En liten taklist er montert rundt toppen på reolen for å gi den en fin avslutning oppe også. Vi har ikke bakplate på dette skapet, men det er selvfølgelig en enkel sak å montere det om du skulle ønske det på et tilsvarende skap. Tynne kryssfinérplater er rimelig og godt egnet til bakvegg på en slik reol. Denne reolen har vært beige, og her har vi badehåndklærne våre. I dag har den fått et strøk lys antikk oljemaling. Jeg har en videre plan for denne reolen, en liten stilendring, dette kommer jeg tilbake til om ikke lenge! ;)


Hva det er du ser på det øverste bildet skal du også snart få vite. I morgen tidlig tar jeg den fæle malingstapen ned fra vindusveggen, og siste hånd legges på skoddene. Jeg trenger en samlig gamle flotte tekopper til badprosjektet også, hi, hi, -mer om tekoppene også kanskje allerede i morgen! ;)

Ha en fin torsdag! :)

Klem,
Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.



4 kommentarer:

w sa...

Det var en flott hylle :)


W

Bringen Blomster sa...

Herlig den blåfargen på speilet! :) Blir spennende å se det ferdige resultatet av badet :) Har spekulert en stund på å få laget en lang bokhylle til å ha under stuevinduene, og her har du jo oppskriften ;) Men tror jeg skal få noen andre til å snekkre for meg, jeg har 10 tommeltotter ;))
-synnøve-

"En Vintage Drøm" sa...

Hei Ann!
Nå har jeg lagt meg til som følger.. endelig.. Har vært endel innom bloggen din, jeg er ny i bloggverden men en ivrig leser. Synes du gjør masse inspirerende prosjekter, favoritten er vitrineskapet, ett slikt ønkser jeg meg. Å få gjømt unna tv'en hadde vært en drøm. Og ikke minst innlegget ang byggetillatelser og lignende, det er en jungel om man skal begynne med det.
Jeg synes blåfargen var fantastisk!! friskt og oppmuntrende! Har ikke lest alle innleggene dine men skal gå igjennom...
klem fra Gunn

toves sammensurium sa...

Haha...skal du liksom prøve å få meg til å tro at du sitter og ser på malingen tørker????
Har da skjønt såpass at du ikke sitter for mye på rompa.....men akk o ve som jeg gleder meg til den faktisk har tørket og du deler bildene fra ditt "nye" bad med oss....det må jo bare bli lekkert det :))))
toveklem:)