fredag 4. februar 2011

Oppussingsprosjekt Bad - Del 5: Skoddene er ferdigmalte!

Fikk du med deg del 1, del 2, del 3 og del 4 av "Oppussingsprosjekt Bad"?

Nå er skoddene ferdige! Helhvite, lyse og lekre ble de, og i dag har de også fått en grå krusedull hver! :)) Denne sjablongen kjøpte jeg på Panduro for mange år siden, og hvis du synes du har sett mønsteret før her på bloggen så er det fordi en slik krusedull også finnes bl .a. på vinduene i entréen vår ;) (Du kan se vinduet ganske godt på tredje bilde HER).

Jeg pleier å bruke en liten svampbit til å stemple et tynt ikke-dekkende malingslag på over sjablongen, som på en måte bare viser risset/ "skyggen" av mønsteret. Så fjerner jeg sjablonen og maler over for hånd med en bitteliten syltynn pensel. Da slipper jeg et "frynsete" trykk, og så liker jeg også det at penselstrøkene vises, -slik det gjorde på slike malte kruseduller i gamle dager ;) Mer om litt forkjellige måter å sjablongmale på HER, HER, HER og HER! ;))


Som nevnt i gårdagens bloggeinnlegg, fant jeg i går tekoppene som skal brukes i et av del-prosjektene på badet! Disse skal jeg nå opp på badet for å montere! ;) Jeg håper å kunne vise deg bilder av hele tekopp-prosjekt mitt allerede senere i kveld! Må skynde meg litt, for vi skal selvfølgelig også ha fredagspizza, rødvin og fredagskos med hvilepuls litt senere i kveld! Jeg gleder meg til fredagskvelden hele uken jeg, så DET vil jeg ikke gå glipp av! :)))




Ha en fin fredagskveld! :)

Klem, Ann, Interiørbloggen Glassveranda.


6 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Så fint det ble! :) Gleder meg til å se hva du finner på med te koppene:)
-synnøve-

toves sammensurium sa...

Og lekre ble de!!!!!!!!! :))))
toveklem:)

Line fra huset på landet sa...

Dette ble lekkert. Skodder er jo så sjarmerende og sommerlig. Herlig:)
Du får til så mye fint at;)
Klemmer fra Line

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så vakre kruseduller :) Nå venter vi spent på tekoppene :D *♥*

Prinsessen paa erten sa...

Dette blir jo kjempevakkert! Og tenk at de selger sjablonger på panduro, det visste jeg ikke :)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Dette ble jo lekkert...nå er jeg jammen spent på hva du skal bruke tekoppene til...her må jeg bare følge med ja...

Ha en super dag og helg...