lørdag 5. februar 2011

Oppussingsprosjekt Bad - Del 6: Lysekrone i messing totalforandret med sjokkblå maling og gamle tekopper fra brukthandelen!

Fikk du med deg del 1, del 2, del 3, del 4 og del 5 av "Oppussingsprosjekt Bad"?

Denne lysekronen i messing har bare ligget i boden vår noen år nå, så jeg har nå gjort noe jeg for kun få år siden ville kalt galskap: Jeg har malt en vakker lysekrone i massiv messing sjokkblå!!

Badet skulle fornyes, og slik lysekronen var ble den for pyntelig for badet, og kjedelig, så likegodt som den bare lå i boden til ingen nytte kunne jeg prøve å male den og ta den i bruk! Angrer jeg i fremtiden kan jeg jo gi den en omgang malingsfjerner, men pr. nå angrer jeg i hvertfall ikke på avgjørelsen!

Jeg synes den ble bare himmelsk herlig og sååå utrolig tøff der den henger i taket på badet vårt nå, Cerulean-blå og med en samling forskjellige og sjarmerende gamle tekopper (kjøpt i en av byens bruktbutikker) som jeg har limt fast til lysekronens fem armer! Helskjønn ble den! Unik, med personlighet, særpreg, sjel og sjarm! :))

Jeg malte først lysekronen blå, men syntes den ble litt i overkant trendy, og den harmonerte ikke med resten av huset som er forholdsvis tidløst og klassisk. Så etter å ha spekulert litt på hvordan den kunne få fortsette med å vært knallblå men likevel passe inn sammen med øvrig interiør i huset, kom jeg til å tenke på "farmor-koppene" (min farmor hadde nesten maken! ;)) jeg hadde sett hos brukthandelen! DE kunne passe perfekt!!!

Tekoppene ble "det lille ekstra" du vet, det som man gjerne må gå noen runder med seg selv for definere. Oppi tekoppene skal jeg ha telys. Lysekronen henger nå over hjørnebadekaret vårt. Bilder av dette hjørnet av badet kommer i sin helhet i løpet av få dager, men i dag skal du få se hva jeg egentlig har gjort med tekopp-lysekronen min!



Oppskriften er enkel:

1) Lysekronen fikk et strøk Cerulean-blå!

2) Forskjellige gammeldagse tefat ble så limt fast i armene på lysekronen ved bruk av akryl-silikon.


3) Forskjellige gammeldagse tekopper ble deretter limt fast til tefatene, -også de festes med akryl-silikon.


















4) Voalá!!! Lysekronen er ferdig! :)) Noen telys oppi tekoppene, og verdens mest sjarmerende lysekrone kan nå tas i bruk! -Ble den ikke flott?! ;))


Mer fra badprosjektet i kveld! Ha en riktig fin lørdag! :0)


Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.




11 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Genialt og knallfint...måtte jo følge med vet du...

Ha fortsatt ei super helg...

Indra sa...

Men åhh så himla fint! Och vilken jättekul ide! :-)

Unknown sa...

sikke da en fantastisk ide den er da bare smuk:)

Solgunn sa...

Kjempestilig! Så noe lignende på en utenlandsk blogg, og tenkte at det var jammen meg en god idé. Liker at det lages noe nytt av gamle, helt utdaterte ting. Well done!

Laila sa...

Så litt for sent at kommentaren min kom under datteren mins googlekonto. Sols kommentar er altså min...

Bringen Blomster sa...

Så genial!-og fint!! :)
-synnøve-

Husfruen of Hilltop House sa...

Utrolig morsom! :-)

Linecas have sa...

Ja den ble artig ja. Har sett slike koppe korner andre plasser også. Båd e artig nostaligisk og humoristisk. Har du sett lignende med stå lamper da. Kopp fat og tekanner stablet opp i høyden så e utgjør lampefoten. Stilig. :)
Line-Cathrin

Bekka sa...

Oi, så stilig!! Virkelig kreativt tenkt med denne lysekrona :)
Klem fra Bekka

Synøve sa...

Oi, for en herlig fantasi du har!!!! Jeg har så sans for at du jobber så fritt (og hardt) for å prøve ut, og det blir stor success!!!

Takk du er en inspirasjon!
Synøve

"En Vintage Drøm" sa...

Dette var en artig ide.. Så gøy å se gode ideer! Nydelige farger du bruker på benken din!
klem -Gunn-