mandag 7. februar 2011

Oppussingsprosjekt Bad - Del 8: Helt utrolig hva maling kan gjøre!

Fikk du med deg "Oppussingsprosjekt Bad":
Del 1: Et klassisk speil i "gull" og sort "vandalmalt" og totalforandret
Del 2: Skoddene montert
Del 3: Mens vi ser på at malingen tørker...
Del 4: Helomvending, fant den perfekte tekstil og jammen fant jeg tekoppene jeg trenger til badprosjektet også
Del 5: Skoddene er ferdigmalte
Del 6: Lysekrone i messing totalforandret med sjokkblå maling og gamle tekopper fra brukthandelen
Del 7: Bruk en vakker tekstil som bakvegg på en reol/hylle

Det føles som om jeg maler noe hele tiden, og følgelig burde jeg vel ikke bli overgitt over hva maling kan utrette, men fra tid til annen blir også jeg bare helt målløs! De mest grusomme vaser, urner og krukker som denne i grelle meksikansk (?)-inspirerte farger finnes det mange av i dette landet, -stuvet bort i boder og på hyllene i bruktbutikker. De er svært rimelige nettopp fordi de slettes ikke frister. Denne fant jeg innerst i boden vår, og visst er det helt utrolig hva litt maling kan gjøre med ting?!




S
lik så den ut før den ble malt. Jeg valgte å male den med en matt helt lys "eirgrønngrå" farge, og brukte en nesten tørr malekost til flyktig å børste fargen på keramikkvasen for at mønsteret (fordypningene) ikke skulle fylles av malingen. Kun et lett strøk og en halv time senere var malingen tørket og vasen klar til bruk! Men FOR en forvandling dere?! :D Jeg kan trylle! :)))


Tror jeg jammen jeg må forsøke dette med flere gamle stygge keramikkvaser! Dette var jo kjempegøy da endringen ble så til de grader dramatisk! Kanskje finner jeg noen som også blir flotte i hagen og på benkene utenfor drivhuset i sommer! Jeg skal innom noen av bruktbutikkene i løpet av uken for å se hva jeg finner der. Det er jo også bare uker igjen til årets første vårmåned er her, så kanskje er det snart på tide å tenke vårpynt ute på terrassen også! ;) Denne her skal jeg ha på badet vårt.

Ha en fortsatt fin kveld og super tirsdag! :0)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

2 kommentarer:

Fossestua sa...

Ja maling er en genial oppfinnelse :) Krukken ble kjempefin Ann :)
Klem fra Lise

Anonym sa...

Hei!

Helt utrolig hva litt maling kan gjøre ja :)
Blir spennende å se helheten har etterhvert, men jeg liker veldig godt at du presenterer del for del. Det er veldig interessant å se.

klem Nina :)