torsdag 17. mars 2011

Vårtegn

Endelig er det tørt på terrassen vår! Vi har hatt et aldeles nydelig vær denne uken, et par plussgrader og steiksol akkurat som jeg håpet på, hi, hi, og det har gjort underverker for vårstemningen!

Vi har vanvittig mye snø i år, så plenen den blir nok hvit enda en god stund, men nå som det endelig er tørt på terrassen føles det som full vår likevel! Det er helt herlig å igjen kunne spasere ut terrassedøren og bort til solstolen og bordet i solveggen i bare ullsokkene! En solstol og et lite blåmalt bord er det eneste jeg har tatt ut så det er litt tomt der ennå, men etterhvert skal også stoler, bord, benker, grillen etc. bæres ut! Solsenger og krukker med blomster må nok vente enda noen måneder.

Jeg har hatt det finfint ute i solveggen på terrassen alle ettermiddager denne uken. Solen varmer skikkelig, det drypper og sildrer fra taket, småfuglene kvitrer, sjura bygger ivrig på redet sitt høyt oppe i et bjørketre, en og annen flue flyr forbi, jo NÅ er det endelig vår! :))




J
eg har sittet ute i bare en tynn genser med ermene brettet opp, og disse bildene tok jeg da jeg hadde rigget meg til ute på det lille blåmalte bordet med en stort glass varm nydelig Caffé macchiato, havrekjeks med ost, tommestokk, et lite fang-tegnebrett, blyant, viskelær, linjal og et lite glass med noen kvister med gåsunger på som min sønn tok med inn fra hagen. I mangel av en ekte sommerfugl fant jeg en en kunstig en laget av fjær som jeg festet på en av kvistene for vårstemningens skyld! ;) Nå skulle vel mor kose seg skikkelig!




Her ser du terrassegulvet! Litt fukt og snø innmed veggen, ellers bart og tørt! Den snødekte plenen nedenfor orker vi ikke å snakke om nå i slutten av mars, orker vi vel? Hi, hi, nei her holdes fokus på vårtegn må vite! :))








Mmmmm...! I
ngenting er bedre enn å sitte ute på terrassen og bare være, leve sakte, nyte vårluften, vårsolen! Hva har så en tommestokk, blyant og papir med dette å gjøre? Jo, i tillegg til tørre terrasser, syngende småfugler etc., er et av de sikreste vårtegn hjemme hos oss er at mor i huset begynner å ta mål av saker og ting og lager nye skisser! ;))

I dag har jeg tatt nøyaktige mål av terrassen og skal nå lage skisser av de nye leveggene vi har planer om å bygge på terrassen. De skal være solide, men skal likevel kunne fjernes enkelt! Jeg liker at terrassen er åpen og har utsyn, men på den annen side, -når jeg ligger ute på terrassen i bikini og leser eller halvsover i solen om sommeren foretrekker jeg at ingen kan se at jeg er der! ;) Ja takk, begge deler! :)) Vi har hatt noen mobile levegger av tekstil på terrassen tidligere, men det er en skranglete, lite solid, løsning som velter ved det minste vindpust så nå skal det bli andre boller! Mer om levegg-prosjektet etterhvert!

Håper på mildvær og sol i helgen også, men værmeldingen så ikke så lovende ut. Men det er greit, mildvær og høljeregn går også bra! Det viktigste nå er at vi får et vær som tærer noe skikkelig på snøen! ;)

Ha en fin kveld! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.





2 kommentarer:

Gry sa...

Takk for den vårlige inspirasjonen Ann! Herlig å høre hvordan du nyter disse deilige vårdagene! Delikate og flotte bilder også, som alltid hos deg <3

Vi har også ganske fint vær om dagen, men det er fortsatt mye snø... Håper på masse SOL fremover!!!

Ha en deilig helg, uansett vær ;) Klem Gry

Ingunn sa...

Så herlig stemning du formidler. Fint med vår og sol - det er sikkert.
God fredag til deg!

Klem Ingunn