søndag 29. mai 2011

Vår i lysthuset!

Det er vår i lysthuset! Det har regnet mye den siste tiden, men lysthuset vårt er ikke mindre i bruk av den grunn, -kanskje heller mer! Til tross for duskregnet utenfor formelig flommer dagslyset inn de mange vinduene i lysthuset! Jeg har DAB-radioen min med den herligste musikk, og kunne ikke bry meg mindre om regnet utenfor her jeg sitter i lysthuset omgitt av herlig duftende oliventrær og lavendel!

Fargene og duftene her ute får meg i sommerstemning uansett, -det regner ute, men regnet kan vel ikke vare evig heller. Nei det gjelder å gjøre det beste ut av det... været, livssituasjonen, sommeren, livet, -ja i det heletatt! ;)) Jeg føler en indre ro i kveld som nesten ikke kan beskrives med ord...
Jeg kan nesten ikke huske hvordan vi hadde det før vi bygde lysthuset, før vi pusset opp lysthuset... bare fargene her ute er nok til å falle i en slags... lykketranse?...! :)) Jeg tenker på varme sommerdager, solen, gresset, blomstene, fargene, duftene, smakene her hjemme i hagen, men jeg drømmer unektelig også om rivieraen, den såkalte franske riviera: Nice, Eze, Cap d'Ail, Roquebrune-Cap-Martin, Villefranche-sur-mer og Menton! - Alle disse vidunderligste stedene i Frankrike som vi om ikke lenge igjen skal få oppleve både store og små! De små sover søtt på puten sin nå i kveld, men jeg gleder meg stort på deres vegne, til strendene, bading i det herlig varme uendelige turkise havet, gelato, pizza, tivoli, Aquasplash, Marineland, lyden av sirisser, kos på terrassen i badekåper ved solnedgang, og alt det andre vidunderlige som vi forbinder med rivieraen! Jo nå er vi helt klart igjen veldig klare for tre nye uker med sol, sommer, varme, glede og rivieraen!


Dagene går fort, og egentlig er det ikke så lenge til vi skal reise dit igjen! ;)) Men mer om det en annen kveld! Her hjemme er jeg bare glad for at jeg har ungene, min kjære, lysthuset, drivhuset, IR-badstuen, hagen, det varme deilige massasjebadet - spaet - ute på terrassen. Uten tror jeg nesten gråværet og regnet hadde vært uutholdelig!!


Til tross for regnvær er lyset som flommer inn vinduene her i lysthuset nesten litt ubeskrivelig! I det hvithvite dagslyset kommer også fargene på vindusskoddene, den gamle turkisblå trekassen, den bleke terracottakrukken o.s.v. virkelig til sin rett! Av alt det livet har å by på er kanskje dagslys det jeg verdsetter aller aller mest mest!... Vel i tillegg til susser og klemmer fra ungene, Kjære, venner, mamma og pappa! ;)) Heldig er vi som ser verdien i de små hverdagslige ting, enten solen skinner utenfor eller ikke! ;)

Jeg håper du har hatt en fin helg, en finfin søndag, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin ny uke! Jeg håper solen vil skinne på deg, men gjør den ikke det så kos deg likevel du! :O)

Stor klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:






3 kommentarer:

toves sammensurium sa...

En herlig innstilling til livet Ann...vi får sette pris på det vi har og nyte det!
Kan jo forresten godt tenke meg akkurat hvor nytbart det deilige lysthuset ditt er.....et lite paradis for seg selv:)))
Må bare få takke for de flotte loppemarked tipsene dine lenger nede,- skulle kommentert både det og annet lenge men jeg har litt problemer med mac én min som slår seg av og på i tide og utide så det blir sånn i full fart..men nå håper jeg jeg rekker det:)))
Er innom og titter daglig,liker at du kjører din egen stil og at bloggen din ikke er som alle andres,og så finner du jo på så mye spennende.Skoddene...say no more!!!!!!Looooooove!!!!!!!!!!!!!
Så her må man bare følge med:))))
Ha en flott uke!!!!!!
toveklem:)

Dronninghuset sa...

så nydelig turkisfarge, den liker jeg bare så godt. frisk!
her venter vi på sol og varme over tid.
vært en heller regnfull helg, men bra vær i går ettermiddag.
gresset vokser og blomstene kommer for fullt nå.
nå blomstrer forresten syrinene her....
hmmmm,- deilig duft i hagen.-))
ønsker deg en superfin dag,

klem Tove

Ann sa...

Åh tusen takk for både det ene og det andre!!! :)) Ja viktig å nyte dagene uansett været ute, sommeren er en herlig tid uansett!

Ha en fortsatt fin uke! :0)

Klem, Ann.