søndag 26. juni 2011

Dette har jeg ventet på i 14-15 år!

I alle år har vi revet gammelt og bygd nytt, revet en annen del av huset og bygd nytt, revet en 3. del av huset og bygd nytt, o.s.v., o.s.v., og nå 14-15 år etter at vi startet på huset har mirakelet omsider skjedd: Vi har endelig revet det aller aller siste som skal rives! :))) Det siste planlagte prosjektet vårt var å erstatte den gamle sørøst-terrassen med en ny, og nå er alle spor etter gammelterrassen borte!

I dag har jeg og kjære vært supereffektive: Vi har satt opp søylene og hele bjelkelaget til den nye store sørøst-terrassen som vi i evigheter har hatt planer om å bygge utenfor stuen i 1. etasje! (I bakgrunnen, på bakkeplan, bortenfor/nedenfor terrassen, ser du også noen av syrinene våre som nå står i full blomst).

Den nye terrassen er ca. 8 m lang og godt og vel 5 m bred og blir en stor og herlig solrik terrasse med både frokostbord og brede myke solsenger. Solen skinner på denne terassen fra grytidlig om morgenen, og jeg gleder meg noe helt ubeskrivelig til snart å kunne spasere ut igjennom altandøren i stuen, ut på denne terrassen med lørdagsavisen i den ene hånden og en stor kopp kaffe i den andre! ;))

I morgen skal vi ha et roligere tempo, men vi skal i hvertfall montere rekkverkstolpene. Etter det er vi fri for material og må vente med fortsettelsen til byggevaresenteret åpner på mandag, hi, hi! Åh det er like vanvittig gøy hver gang planer på papiret begynner å vises i terrenget i form av byggverk!! :D

Ha en fin søndag, med eller uten hammer! :0)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


3 kommentarer:

Ingunn sa...

Oi så spennende. Gleder meg til å se mer.

Nå skal jeg lese dine siste innlegg. Favorittbloggen min.

Klem Ingunn

Anne C sa...

Dette blir nok bra! Det er forresten godt å høre at det ikke bare er oss som
bruker tid på å pusse opp huset :-)

Monica sa...

Så spennende..., gleder meg til å se slutt resultatet!
Dette blir nok kjempebra, og vel verdt å vente på...

Litt kjekt å vite at også andre venter..., og at ting tar tid :)

Ha en strålende kveld, og en fin ny uke!