lørdag 30. juli 2011

Gjør-det-selv/DIY: Frokosthjørne på terrassen - Del 3: Ferdig! Se ETTER-bildene!





I Del 1 fikk du se hvordan vi bygde safabenk-hjørnet med oppbevaringsplass, og fikk du ikke med Del 1 så kan du lese den: HER. "Slik bygger du et koselig sofabenk-hjørne på terrassen - Del 2" ser du HER.




Nå er endelig frokosthjørnet mitt ute på nyterrassen ferdig! 


Det er sååå deilig å kunne tusle ut hit på terrassen om morgenen med et litt trøtt tryne og vått hår etter morgendusjen, før maskara m.m. har kommet på plass, iført bare morgenkåpen, sette seg ned godt plantet blant alle putene med bena opp og kose seg i ro og fred med avisen, radioen og en stoor kopp cappuccino i morgensolen! ;)) Ja jeg har prøvd hele tre dager på rad nå jeg! :0) Dette skal jeg nok fort kunne bli vant til! ;) 


Alle skulle hatt et slikt sted, en helt privat terrasse, et sted i solen hvor ingen ser deg, ingen kan nå deg! 2,5 meter over bakken er gulvet på denne terrassen, og eneste måte å komme ut hit på er gjennom stuen vår! Ingen naboer kan se hit, ingen forbipasserende, dette er miiiin terrasse, bare MIN!! ;))) ...Vel, resten av familien får selvsagt også spise frokost her ute! :D


Klikker du på oversiktsbildet så får du se bildet i et litt større format. (Holder du deretter inne Ctrl knappen mens du trykker på + tegnet, så får du se det enda litt større).


Denne terrassen er 8 m lang og godt og vel 5 m bred, mens dette frokosthjørnet mitt kun dekker ca. 3 m x 2 m, så her er det fremdeles god plass til solsenger m.m. 


Litt mer stæsj skal kanskje også på plass etterhvert, kanskje en værbitt liten pallekrakk på hjul på den andre siden av bordet... vi får se... det er i hvertfall ikke noe som haster for her har vi det som plommen i egget! Jeg savner ingen ting, jeg trenger ikke solsengen en gang, jeg har det fint når jeg ligger her og boltrer meg på en madrass på gulvet, og så har jeg jo fire meter hjørnesofabenk med myke madrasser, smekkfull av de mykeste puter også til å velte meg i, så jeg er bare sååå fornøyd med det nye "mammaredet" mitt jeg! :D


Jeg har en eldgammel helsort sykkel som jeg vurderer å henge på husveggen. Den kommer da til å synes kun fra sofagruppen likevel, og den er så rustikk og herlig... vel, jeg kommer tilbake til den sykkelen etterhvert! ;)


Link til Del 1 og Del 2, som viser hvordan vi bygde sofabenkene i frokosthjørnet, finner du øverst i dette blogginnlegget.


Hvordan du bygger dette bordet ser du: HER. 

Hvordan du bygger disse blomsterkassene i størrelse XXXL ser du: HER.

Mer om byggingen av selve terrassen: HER.


Flere av uterommene i hagen vår finner du HER.


Ha en fortsatt fin lørdag! :O)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



11 kommentarer:

Unknown sa...

SÅ fint det ble!!!!
Ønsker deg en super helg...og gjerne med sol¤ i frokostkroken din ;o))))
Klemmer Elisabeth ;)

Anne C sa...

Det er utrolig flott! Hva gjør du med alle putene om natta?

Ann sa...

Ja vi får satse på maaange solfrokoster fremover! ;)
Madrassene og putene oppbevares inni kassene når de ikke er i bruk! Ble helt supert og kan virkelig anbefales! :0) (Du ser i Del 1 og 2 hvordan de bygges).
Tusen takk for koselige tilbakemeldinger, og ha en fortsatt fin kveld!

Stor klem, Ann :O)

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Utrolig stilig! Friske farger! Skulle gjerne tatt frokosten der:-)

Sommerklem

Unknown sa...

Veldig lekkert må jeg si,,Marit.

Johanna Stålros sa...

så fint med alla färgglada kuddar! KRAM j

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Må være deilig å ha en sån fin, privat plass helt for seg selv og slippe innsyn.
Stilige puter forresten :)

Laila sa...

Kjempefint ble det med glade sommerlige farger, og de krukkene ble jo bare lekre.
Håper på mange fine dager framover så du/dere riktig kan kose dere her.
Ha en fin søndag, klem Laila

Bless by Tone sa...

For en lykke å komme over din blogg. JEg har lett gjennom bloggen din etter copyright -fant ingen - så jeg linket til deg her: www.kreativnorge.blogspot.com
Håper det er i orden. Tone

Ann sa...

Tusen takk for både det ene og det andre! :)

Helt i orden det Tone! :)) Tusen hjertelig takk for den positive omtalen av Glassveranda inne hos deg!♥ Du må gjerne låne bilder når du skriver at de er fra Glassveranda og med en så tydelig referanse og link hit inn, slik du har gjort! Jeg synes selvfølgelig det er kjempekoselig at du fant prosjekter du likte her inne hos meg! ;)

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen! :0)

Stor klem, Ann.

Anne (Moseplassen) sa...

Flott at du er med på konkurransen med prosjektene dine! Digger at du tar deg tid til å vise leserene dine skritt for skritt hvordan du lager ting, og så også viser det i bruk senere :)