mandag 5. desember 2011

Spennende og gratis 3D tegneprogram!

Jeg har funnet et gratis 3D tegneprogram - et romplanlegger-program - som faktisk er ganske bra OG på norsk, så jeg tenkte kanskje flere enn jeg kunne ha glede av dette "leketøyet" for interiørgale kvinner og menn! ;)) 

Dette er på ingen måte et "proff-verktøy", men dette tegne-programmet er bra, og veldig detaljert, ikke minst med tanke på at tegne-programmet faktisk er gratis å bruke! Det er også bygd opp på en slik måte at det kun tar 10 minutter å lære seg å bruke tegne-programmet, et kjempepluss som gjør at det er tilgjengelig for alle, også de helt uten tegnekompetanse.  

Jeg ble helt bergtatt jeg, og gikk straks i gang med å lage en testskisse av ungenes lekeromOm et par uker har jeg nemlig to barn med "tosifret alder", som de selv sier det, så til tross for at mor i huset synes vi nylig lagde lekerommet, har mine to søte små nå ytret et ønske om at lekerommet snart må bli "litt mere sånn ungdomsrom"! (Grøss!!) Sukk... "de søte små" blir store så alt for fort!! 

Vel, her ser du "ungdoms-rommet" sett ovenfra! Det blir ikke de helt store forandringene, -vegger, tak og gulv skal ikke forandres på, kun møbleringen. Denne skissen tok bare minutter å lage, og slik kommer du i gang: Først tegner du veggene, velger gulvmateriale, vinduer, dører og eventuelt trapp. Deretter møbler. Jeg kunne ikke finne et verktøy for å endre fargen på møblene, men til gjengjeld har programmet et enormt utvalg ferdige møbler, lamper og nips.

Når rommet ditt er ferdig lagrer du tegningen og tar så et "snapshot". Du kan nå velge 360 graders visning av rommet! Spennende! :0)) Tegneprogrammet heter Room Sketcher og du finner det, og ytterligere informasjon om programmet, her: ROOM SKETCHER.

Jeg har fått nye malekoster jeg, så mer om oppdateringen fra lekerom til "ungdomsrom" etterhvert! ;)
Ha en fortsatt fin uke! :O)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:

5 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så spennende da :)
Kanskje jeg må laste dette ned slik at jeg har det på maskinen til det dukker opp noe som kan være greit å lage en løsning på før igangsetting :))
Takk for at du deler !!

Klem Heidi

TSAR sa...

Så flott at du delte dette:o) Her kan det planlegges:o)

Ann sa...

Ja dette programmet var enkelt å bruke, nyttig og GØY! :))

Ha en fortsatt fin uke!

Stor klem, Ann :0)

n i n a s hjem sa...

Herlig!!!
Takk for tips, akkurat hva jeg trenger nå :)

Anne Kari sa...

Så nøye du er, men planleggingen er jo nesten det morsomste iblant. :)