fredag 20. januar 2012

Kamera-bag for den kreative!


Jeg går fikk du se det nye kameraet mitt! Et Canon EOS 600D speilrefleks-kamera. O store lykke! :)) 


Jeg hadde også ønsket meg ny kamerabag lenge, men fant liksom aldri en jeg synes var "må-ha", hvis du skjønner. 


Jeg har hatt en sort vanlig kjedelig en i alle år, -en stor og klumsete, mere typisk, kamerabag. Jeg hadde heller ikke lyst på en slik som ser ut som en vanlig business bag/dokument-mappe i skinn. Fordelen med slike er jo at de slettes ikke ser ut som kamerabager og derfor er mindre utsatte for tyveri, men det problemet er vel størst i europeiske storbyer, -det er ikke så vanlig å bli ranet på åpen gate i byen vår heldigvis! ;)


Min fobi mot fotobager som ser ut som en vanlig "business bag"/dokumentmappe i skinn kommer nok av at jeg i alle år i forbindelse med jobben har slept rundt på en slik! -Jeg har hatt ganske mange av de. "Damete" business bags vel å merke. Alle jeg møtte i møter og på seminarer hadde slike. Jeg assosierer derfor disse med mennesker som stresser, forhandlingsmøter med travle "robot"-mennesker, ofte menn i skjorte og slips, jeg forbinder slike vesker/bager med budsjetter, skjemaer og kontrakter... ja du vet kanskje hva jeg mener! ;) 


I hvertfall var jeg aldri i tvil: Skulle jeg ha en ny kamerabag så ville jeg at den skulle utstråle "KREATIV!", ikke "BIP!" ("Boring important people" ;)) Jeg ble derfor så glad, så glad da jeg fant denne knalltøffe kamerabagen fra Golla Bags! Dette er kamerabagen for kreative mennesker på farten! Kamerabag for kreative kunstnertyper, ikke BIPs! ;) Det måtte bare bli denne kamerabagen! Jeg falt pladask straks jeg så den! En lys munter turkisfarge utenpå, lys og lekker inni og i tillegg har den sommerlige muntre blomster utenpå! Elsk!  :)) 


I denne er det plass til kameraet, en ekstra kameralinse, et ekstra batteri eller to, mobilen, litt make-up og kortholderen min, -og mere trenger jeg ikke plass til, så nå er jeg helt klar til å dra på fotokurs til uken! ;))


Jeg blir forresten veldig glad om du har lyst til å gi et poeng til bildet mitt som gikk til finalen i Norske Interiørblogger sin "Global Chic"-konkurranse! Mitt er det veeeldig fargespreke bildet med den store Buddha-figuren på! ;) Du finner bildet/NIB/fotokonkurransen: HER


Ha en fortsatt fin fredagskveld! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:

 

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så snygg!!
Kram
Johanna

Bjørg sa...

Sprekt valg, fin.