mandag 28. mai 2012

Planer om sykkel på husveggen, spanske margeritter og vafler i solen på frokostterrassen!

Husker du sykkelen jeg spraylakkerte i fargen himmelblå for noen - ja snart tre - år siden? 

Vi har også en sort sykkel stående i kjellerboden vår, originalt helsort, som har tilhørt min bestefar, -ja muligens også min oldefar... den er ihvertfall kjempegammel, -og knalltøff!  Også den sykkelen har jeg nå bestemt meg for å gi nytt liv! 

Den skal ikke lakkeres, men få plass på husveggen, til høyre for frokost-hjørnet på sør-østterrassen som du ser på det nederste bildet. Hadde en vag plan om det i fjor også, men det ble bare med planen, men nå er den endelig hentet frem fra boden, og i morgen skal den skures og vaskes, -og så skal den henges på veggen like bortenfor frokosthjørnet! Bilder kommer, bilder kommer! ;))

Jeg skal også plante ut en masse Margeritter i morgen! De hvite er aldeles nydelige, men alle som skal plantes ut i morgen er spanske Margeritter, -lillafiolette, -også nydelige!

Vi har vært fullstendig i båtmodus de siste ukene, og hus og hjem har vært nedprioritert, men nå har jeg vendt blikket hjem igjen!  Elsker å være på sjøen, og kunne ikke tenkt meg enda en sommer uten båt, men er jo også veldig, veldig glad i huset, hagen og terrassene! ;) Dette er virkelig en herlig årstid, -det er fantastisk å se alt som spirer og gror i hagen nå om dagen, alle knoppene, alle humlene som suser travelt, livsglade og energisk fra blomst til blomst!     
Putene har også kommet på plass i frokosthjørnet nå! Måtte berge de inn i kveld på grunn av en regnskur, men det er meldt sol fra skyfri himmel det meste av dagen i morgen også, så da skal de ut igjen! Vi satser på sol og nystekte vafler med jordbærsyltetøy i frokosthjørnet på verandaen i morgen tidlig, -ikke mye i verden er koseligere enn det! ;)) 

Ha en riktig fin fridag! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



5 kommentarer:

Monica fra Koseleg sa...

Stilig!
Mvh Monica

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Knæsj sykkel !!! Herlige bilder fra uterommet ditt !!

Oser av sommer :))
Klem Ingrid

Anonym sa...

Fantastisk artig blogg!
Hilsen fra Nordland..

Nina Iren sa...

Så tøft, tøff ide!!

Anonym sa...

Hei!
Den sykkelen var bare kjempe fin, den likte jeg:)
Herlige bilder
Fortsatt god kveld

Klem Merete