fredag 22. juni 2012

Bestefars gamle sorte sykkel er nå hengt opp til pynt på husveggen!

Bestefars gamle sorte sykkel ble vasket og skurt etter alle kunstens regler og nå er den endelig hengt opp! Den henger etter wirer midt på husveggen, på frokost-terrassen vår, -som pynt!  

Hadde ikke min kjære bestefar vært død allerede, hadde han nok ledd seg ihjel om han hadde sett dette! -Men jeg tror han også hadde sett at jovisst kan en eldgammel sykkel pynte opp i uterommet! :o))  

Her ser du også hva jeg skulle bruke trebaljene/tønnene til som jeg malte i en lys turkis farge. Jeg har plantet blomster i dem, og de ble noen riktig så solide og flotte sykkelkurver, -eller blomsterkasser. 

Blomstene stikker bare så vidt opp av baljene nå, men de er nylig plantet. Noen flere soldager og litt gjødsel i vannet, så tenker jeg de snart henger over den turkise kanten og bugner av blomster i flotte fiolette farger og grønne blader.

Jeg synes den ble om mulig enda finere enn det jeg hadde sett for meg på forhånd! Med sine cognac-fargede håndtak på styret og sykkelsete av slitt lær, noen kromdetaljer og lys turkise trekasser med fiolette blomster mot en hvitmalt husvegg! Den er eldgammel og har selvsagt fått både skrammer og andre små skavanker med årene, men det er da også en viktig del av sjarmen synes jeg! ;) Bestefars gamle sykkel har nå blitt et vakkert og spennende blikkfang i hagen! 

Nå har forresten den hvite tøypaviljongen som skal stå på frokost-terrassen ankommet! Åh SOM jeg gleder meg til å sette på plass det nymalte sofabenkhjørnet, og bordet, og style litt der inne! :o)) Jeg har også gjort et loppefunn, et bord, som du skal få se, ja kanskje allerede litt senere i dag. Det skal stå på terrassen rett under den sorte sykkelen, -anretningsbord for vaffelsteking! ;)) Seks nye busker står klare for planting og noen kubikkmeter ovale elvestein ligger i en dunge foran garasjen. De skal inn under frokostterrassen ved siden av grønnsaksbedene som nå omsider er ferdige! Så: Mangemange nye bilder fra små, og litt større, prosjekter kommer på bloggen denne helgen!  

Har du meldt deg på i Giveaway-trekningen? Hele 109 hyggelige kvinner og menn er allerede påmeldt! Bli med i trekningen du også? Info og påmelding: HER
Ha en riktig fin fredag! :0)

Stor klem, Ann.
Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



6 kommentarer:

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Fantastisk flott !!
Nydelige farger sammen og skikkelig kul sykkel :))
Ha en flott St Hans :)
Klem

toves sammensurium sa...

Di tullhøne :)))))
Elsker idèene dine,dette ble jo bare herlig!!!Fargene,sykkelen...blomstrene i kurven!Love it!
Bra vi har sånne som deg!
Håper solen skinner på både sykkelen og dere hele st.hans-helgen :)))
Toveklem:)

ingridsboble sa...

For en morsom ide! Ha en flott helg :)
Ingrid

Anonym sa...

Hei!
Så herlig idee:) også så koselig at det er en gammel arve-sykkel fra familien:)
Likte ideen din:)
Ha en strålende St.Hans

Klem Merete

Unknown sa...

Oi, så stilig!
Synes ideen var genial. Elsker mintfargen du har brukt.
Man blir glad av den :)

Ha en fin fredag.

Hilsen Camilla

Fra huset i svingen sa...

Utrolig stilig :-D
Har selv en gammel sykkel lent oppetter husveggen som nå fungerer som espalier ;)

Klem Karianne