fredag 15. juni 2012

En SKIKKELIG gladnyhet for deg med planer om å bygge på huset!

Neste år vil regelverket bli omtrent slik som det var før alle de nye kronglete byggereglene ble satt i verk 2010/11! -En knallbra nyhet for alle som har planer om enkle påbygg på huset sitt! :)) 

Igjen blir det mulig å levere Byggemelding på ting man de siste årene har måttet levere Byggesøknad om for å få tillatelse til å bygge. -Og Byggemelding kan du levere uten at du trenger å involvere arkitekter, entrepenører og andre fordyrende mellomledd i prosessen! 

Jeg tror jeg og min kjære er ferdig å bygge nå, men man skal aldri si aldri! ;)) Dette er uansett er fantastisk fin nyhet for alle nevenyttige med begrensede byggebudsjetter, - for nå kan du med litt egeninnsats bruke alle pengene til byggematerialer og/eller snekker, -du slipper å bruke en uforutsigbar stor sum av byggebudsjettet ditt på konsulenthjelp for å søke! ;) 

En til grunn til at jeg er glad er at Gjør-det-selv-Byggemelding-serien som jeg la ganske så mye arbeid i, fra neste år kanskje igjen vil være nyttig lesning for alle som ønsker å fylle ut og levere Byggemelding selv! ;)) Du finner link til serien i menylinjen, øverst til høyre, her på Glassveranda. 

Mer om nyheten her: Aftenposten, og her i pkt. 6.3: www.regjeringen.no.  
Har du meldt deg på i Giveaway-trekningen? Info og påmelding: HER. Ha en fin kveld! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



Ingen kommentarer: