lørdag 25. august 2012

"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes." (Marcel Proust).

Hei, hei! :)) Husker du meg eller har jeg kanskje vært borte så lenge nå at du har glemt både meg og Glassveranda? :0 Håper inderlig jeg har en leser eller to igjen fremdeles til tross for at jeg ikke har hatt noen ferievikar til å holde liv i bloggen mens jeg er på ferie, hi, hi, ja jeg er like spent på dette hvert år vi kommer fra ferie! ;o))) 

Fiiiiint har vi hatt det i Frankrike, ja som alltid, sukksukksukk... Men det var jammen ganske fint å komme hjem å få sove i sin egen seng også skal jeg si deg! ;)) Himmel så godt det var å se Tempur-sengen min igjen! Fantastisk godt var det å legge seg og bare la sin slitne kropp synke ned i den myke madrassen etter en hel dag med fly, tog og venting... 


En annen ting jeg alltid legger ekstra godt merke til når jeg kommer hjem fra ferie er hvor mye plass vi har rundt oss til daglig her hjemme! Tenker ikke særlig mye over det i hverdagen, men etter noen uker i en leilighet er det ganske så flott å kunne sende elleville unger ned på lekerommet igjen med sammen med bestevennene sine, der de kan leke og bråke så mye de bare orker, mens jeg kan late meg uforstyrret i stuen med hovne ferieben på sofaen! ;)) Det er unektelig også en god del trafikkstøy i byene på rivieraen, og støy fra aircondition-anlegget i leiligheten, så stillheten hjemme vet man også å sette pris på etter noen uker på rivieraen! ;)




"The real voyage of discovery
consists not in seeking new landscapes, 

but in having new eyes." 
(Marcel Proust).


Joda, noen uker på rivieraen om sommeren gjør underverker: Man blir overøset av nye spennende inntrykk, får nye kreative tanker og idéer, og får uten tvil masse, masse fornyet energi! Ja rett og slett ny futt!! :o)) Solbrun og blid blir man også, og på toppen av det hele setter man virkelig pris på hverdagslivet sitt etterpå! ;)) Misforstå meg rett, jeg ELSKER rivieraen! Men så er det også fint å med hånden på hjertet kunne si og mene: "Borte bra, men hjemme best!" ♥ Hadde vi bare kunnet ta med oss solen, været og de deilige temperaturene med oss hjem hit igjen! Sukksukksukk!... Ja da hadde det hele blitt heeeelt perfekt! ;))  



Fjellet med skittentøy inne på vaskerommet vårt har nådd nye høyder, med hva gjør vel det når man har den herlige franske rivieraen friskt i minnet! ;) Her går det unna i dag! Klær vaskes, tørkes og brettes! Nye klær, smykker, sko og nips pakkes ut fra koffertene! Vi må forsøke å komme i orden innen mandag. Noe nytt til huset ble selvsagt også, og du skal etterhvert få noe av det nye interiørnipset som var med hjem i koffertene fra Frankrike! ;)) 




Jeg har også planer om å plukke bær i dag, la merke til at jordbærlandet vårt var mere rødt enn grønt i går da vi kom hjem, så gjett om jeg gleder meg til å nyte et glass eller to fransk rosévin og gomle nyplukkede jordbær ute i spaet på terrassen i kveld! Men først må jeg ta meg av en ti, elleve vaskemaskiner med skitne ferieklær!...  (Bærene på bildet plukket vi i går kveld, klarte ikke vente! ;)) Bildene er fra badepaviljongen/spaet ute på vestterrassen vår).

Håper på å ha funnet vaskeromsgulvet igjen før kvelden er her, og så kanskje få knipset noen bilder av litt nytt interiørnips som du skal få se i morgen! Så tenker jeg blogginnleggene kommer på løpende bånd de neste ukene for nå har jeg litt av hvert jeg tenkte å vise deg, og i tillegg skal jeg gjøre ferdig vaskerommet som jeg begynte å pusse opp før ferien! ;)) Skal også male gangen i 2. etasje. Tror faktisk det eneste rommet i 2. etasjen som hittil har vært vist av på bloggen er badet, så følg gjerne med utover høsten hvis du vil bli med å ta en titt også i andreetasjen! ;)  

Ha en riktig fin lørdag!

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:

2 kommentarer:

Fru Brekke sa...

Så bra at du er tilbake:) Har savnet innlegg fra inspirerende deg:))
Godt med ferie vil jeg tro, kan tenke meg at dere har kost dere!
Lykke til med fjellet på vaskerommet..er på slike dager man er ekstra takknemmelig for å ha vaskemaskin,hehe!
Ha en strålende lørdag:)
Klem fra Karen:)

Ann sa...

Åh men takk snilleste! ♥ Det er jo godt å høre at man er savnet! ;)) Ja uten vaskemaskin hadde kommende uke blitt en laaaang og slitsom uke tror jeg, hi, hi, og jeg tror også armene mine hadde blitt usedvanlig lange dersom jeg skulle hentet vann i bekken og vasket klær i sinkbalje slik de gjorde i gamle dager! ;)) Kom ikke til bunns i skittentøydungen i kveld, men starter på ny frisk i morgen tidlig! :D

Ha en fin kveld! :0)

Stor klem, Ann.