lørdag 16. februar 2013

"Just living is not enough... one must have sunshine, freedom, and a little flower."

"Just living is not enough... one must have sunshine, freedom, and a little flower." Javisst er det mye sant i dette sitatet av Hans Chr. Andersen?  

Nå skal det sies at jeg ikke har følt meg noe videre fri denne uken da, først dagevis med menstruasjonssmerter, etterfulgt av noen dager med migrene, men nå tror jeg det snart må være overstått i denne omgang. (Kanskje jeg skriver litt mer om hvordan endometriose har påvirket mitt liv en annen gang, men dersom du er plaget av store menssmerter og/eller er ufrivillig barnløs, så les for all del dette: Endometriose). Akkurat det har jo ingen verdens ting med interiør å gjøre, men en leser sende meg et brev som fikk meg til å innse at jeg - fordi jeg har blogg - kan være med å spre veldig viktig informasjon om en lite kjent kvinnesykdom, derfor velger jeg å nevne det her. Det er jo mange kvinner innom Glassveranda! ;) 


Solen er tilbake stort sett over hele landet nå, er den ikke? Hvis ikke er den nok like om hjørnet også hos deg! ;)) Jeg synes det er så fint å se dagene bli lengre og lysere for hver dag som går, og solen stiger stadig høyere på himmelen! Også interiøret ser helt nytt ut nå som solen skinner inn vinduene også på vestsiden av huset til langt utpå ettermiddagen... etter å ha pendlet mellom sofaen og godstolen noen dager kan jeg knapt vente til jeg blir i form igjen - det viser seg nemlig - tenke seg til?!?! - at jeg burde tørke støv! ;)) Ser ikke støv til daglig jeg, men det er rart med det hvor mange detaljer man legger merke til når man sitter i ro på et sted noen dager! ;)


Disse røde tulipanene står i vinduskarmen ved skrivebordet i skrivekroken i stuen vår. Vi har blomster på både bord og skjenker, og i vinduskarmene nå - en herlig måte å tjuvstarte våren på - og til uken har jeg planer om å så frø! Sår man krydderplanter nå blir de nemlig sterke, tette og fine til forsommeren, og de er både praktiske og dekorative i ha på terrassen i sommer! Mine skal stå på vest-terrassen der vi har grillen! ;) Har du begynt å tenke på vårens og sommerens blomster, krydder og urter? Har du begynt på planlegge hvordan du vil ha det i hagen, eller på terrassen? Det er jo fremdeles goood tid, men minner om at du finner link til mye hage- og uteromsinspirasjon: HER
Sommer- og vinterbilder fra vår hage finner i du i arkivet: HER og HER

Ha en fortsatt fin helg! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


Ingen kommentarer: