tirsdag 4. februar 2014

Alt ser ekstra lekkert ut på glassbord!

I dag har jeg sittet leeenge og bare beundret det lekre nye glassbordet som nå har kommet inn i stuen, jeg måtte prøve noen forskjellige lysestaker på det, noen kopper, noen vaser, og konkluderte med at aaalt ser jo ekstra lekkert ut på glassbord! ;))

Men jeg skulle SÅ gjerne hatt de nye sofaene nå med en eneste gang! Fire uker synes uendelig lenge lenge å vente akkurat nå... føler meg som en fireåring som venter på julaften! :D -Da går ikke tiden spesielt fort! ;) 


I går styrtregnet det ute, ja det formelig fosset ned! Herlig å se snøen smelte og renne ut i sluken, det må gjerne regne enda mer de kommende ukene, for nå venter jeg bare på at trærne i hagen igjen skal få grønne små museører! Det er nok enda en del uker igjen til vi kan forvente at det skjer, men nå rykker vi stadig nærmere våren! :))

Mens jeg venter på at trærne ute skal våkne til liv, gjør jeg som jeg pleier å gjøre på nyåret, jeg henter med jevne mellomrom inn bjørkekvister o.l. som våkner til liv straks de kommer inn i varmen. Grønne vårfriske blader som spretter innendørs gjør også underverker for vårstemningen, -de minner meg om den lyse, gode, varme, frodige årstiden som vi nå straks har foran oss! 

Har knipset bilder av noen nye vårlekre lysestaker som har kommet i hus, skal legge dem ut på bloggen i løpet av et par dager hvis du har lyst til å se. Noen vårlekre puter har det også blitt, bilder av dem også kommer etterhvert! ;) Følg gjerne Glassveranda på InstagramHa en fin kveld! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig bord!! Skjønner godt at du digger ;) Hvor har du fått tak i det?

Anonym sa...

Helt enig med deg i at glassbord er lekkert, det blir noe lyst og lekkert over det. Likevel ga jeg bort mitt, som forøvrig ligner mye på ditt, fordi jeg ble regelrett SPRØ av den lyden det laget når noe ble satt ned på det. Hyggen med vinglasset og kaffekoppen ble helt borte, og siden jeg ikke liker- les hater sånne "lapper" som noen legger under, assosierer det bare med ølbrikkene broren min samlet på da han var 15 ;), så måtte bordet dessverre ut.
Håper du fortsetter å være kjempefornøyd og ikke lar deg irritere sånn som meg.
Ha en fortsatt fin kveld
Lene

Ann sa...

Takk! ♥ Kjøpte dette hos Fagmøbler, der har de det i flere størrelser, kjenner ikke til om også andre møbelkjeder har dette i sitt sortiment. Ja er et fantastisk flott glassbord, med skikkelig tykt glass og solid konstruert! -Digger det! ;)))

Hi, hi, ja der har du virkelig et godt eksempel på hvor mye de assosiasjonene vi har til materialer og ting betyr for de valg vi gjør! :D Selv elsker jeg den lyden, jeg forbinder den med frokost på sommerhuset på den franske riviera, der lyden blandes med palmesus, fuglekvitter og lyden fra bølgene som ruller innover solvarme sandstrender, og en stooor kopp veldig god kaffelatte før en ny herlig sommerdag begynner! ♥ Tykk bordplate av glass må det være, lyden når jeg setter ned kaffekoppen skal være "klonk", ikke "klirr", hi, hi! ;))
Lapper, du mener kanskje slike pub-lapper av presset papp med grelle logoer på? :D Huff og huff! :D :D Slike trengs ikke når bordet sier klonk og ikke klirr! ;) Men det finnes en del lekre bordbeskyttere av heltre eik, de koster 69,- pr. stk, men de er av tre, glatte og delikate, så blir det aktuelt å kjøpe noen til å ha under vinglass her i huset så blir det slike, IKKE slike ekle i papp, hi, hi, det kan jeg garantere! :D

Ja jeg er SÅ fornøyd med det nye bordet at jeg kan nesten ikke få sagt det! ;)) Utrolig lekkert og lett ble det med de blanke lekre flatene som reflekterer både dagslys og lampelys, digger det rettlinjede designet og superpraktisk med hylle under for å legge det nyeste innkjøpte lesestoffet på var det også! ♥

Ha en fin helg begge to! :0)

Stor klem, Ann.