søndag 2. februar 2014

Det nye sofabordet er endelig på plass i stuen, og det ble rååålekkert!

Her er det, det nye sofabordet vårt! Endelig er det på plass i stuen, og det ble så... rålekkert!!! Ja dere må bare holde ut med meg, for jeg må få lov til å si det selv, for jeg hadde jo ikke kjøpt bordet hvis jeg ikke syntes det var nettopp det, nemlig rååååålekkert! ;) 

Å skulle kjøpe nye møbler er ikke alltid like enkelt, synes jeg, man kan få lete en stund etter de møblene som føles "riktige", utvalget er jo enormt og man vil jo også helst finne noe som man vil bli fornøyd med i mange år, for møbler koster jo en del... Men av og til er man så heldig å komme over nettopp "det riktige", man vet øyeblikkelig at der er det, selve Bordet i mitt liv, hi, hi, og akkurat slik var det med dette glassbordet! 

Bordet har en stødig og svært solid sortlakkert stålramme, det er megastort er det til sofabord å være, -nøyaktig 1 x 2 meter! Det veier over hundre kilo og har både bordplate og hylle av tykt glass, -jeg fullstendig elsker det nye sofabordet vårt! Jeg elsker den kantete og stramme formen, de rette og markante linjene, de blanke glassflatene, -og størrelsen! 



Det er egentlig utrolig å tenke på at bordet er så tungt, for det ser lettere ut enn noe annet sofabord vi har hatt i huset! Jeg elsker at det er transparent, at man ser steingulvet gjennom det, og jeg elsker hvordan lyset fra alle vinduene og lampene speiler seg i glassflatene! -Bordet sprer lyset på en utrolig flott måte innover i stuen, åh, jeg er SÅ fornøyd med det nye sofabordet vårt at jeg nesten svever av glede! :D Visst er det gøy når man investerer i nye møbler, også blir resultatet enda bedre enn man på forhånd hadde forestilt seg? ;)) 



Synes kort oppsummert at vårt nye sofabord er helt rått! Og jeg gleder meg nå bare enda mer til de to nye turkise sofaene kommer! Glassbordet er nesten like langt som hver sofa, så det vil passe helt perfekt inn i den nye sittegruppen! Gleder meg vilt til alt er på plass, men nå er vi i gang, sofabordet er ihvertfall på plass, og jeg fullstendig DIGGER det nye sofabordet mitt! :D 

...Men AT man kan bli så glad av nytt sofabord?!? Hi, hi, men forandring fryder! ;)) Gleder meg nå til å legge et par små bunker med lekre interiørmagasiner o.l. på glasshyllen under bordplaten, det kommer til å se ut som om de svever! -Også gleder jeg meg til å sette lysestaker på bordet, ja ny serviettholder har jeg også fått, jepp, nesten magisk skal det bli! :D (I bakgrunnen her på nederste bilde ser du forresten det konsollbordet som kanskje skal få ny farge). 

Følg gjerne Glassveranda på Instagram, og ha en riktig fin start på den nye uken! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


6 kommentarer:

Stein sa...

Kjempelekkert bord! Når vi bygget hus i Spania fikk jeg en smed til å lage et ganske likt bord som det du har kjøpt. Det er også skikkelig tungt siden det er laget av jern, men jeg er fortsatt like fornøyd med det, etter nesten 12 år! Så jeg er sikker på du kommer til å sette stor pris på bordet ditt i veldig mange år fremover! :-)
Angående konsollbordet du planlagger å male. Hva med å velge noe helt annet enn tradisjonell maling? Jeg kom over et norsk malingsfirma som selger metallmaling som korroderer når en tilfører en aktivator. Et bord i korrodert bronse eller rustet jern ville jo vært et skikkelig blikkfang? ; -)
Websiden deres er:
http://www.brynslokken.no/?cat=23

Anonym sa...

Å så fantastisk nydelig! Skjønner godt at du tror du er forelsket i det, hi, hi, kjenner jeg ble litt varm og kald jeg også, og bittelitt grønn også skal jeg si deg! ;)) nå fikk jeg lyst på glassbord jeg også, enda jeg aldri har tenkt tanken før! Men jeg må nok finne et smalere et, ellers blir det bare bord og ingen sofa i stuen min, da blir sambo så sur og grinete! :D Tineklem.

Anonym sa...

Gorgeous glass table! Beautiful, timeless, elegant, love it! It's quite understandable that you fell in love with it, it makes me feel a little dizzy too ;) Enjoy your new table, have a great evening, Kathy.

Anonym sa...

Lekkert, lekkert, lekkert! Enkelt design, rene linjer, helt herlig! Fin mandag til deg. Birte.

Anonym sa...

Riktig så lekkert - kjære du!!! Du......ehhh dere:-) får det kjempefint, gleder meg til å se mer. Mandagsklem fra Hege

Ann sa...

Åh tusen takk for så mange koselige kommentarer! ♥ (Thank you, Kathy! ♥)

Godt å høre Stein, ja det tror jeg også, er rålekre slike store massive glassbord! Takk for veldig spennende tips! Måtte straks å ta en titt, knalltøff effekt, så det skal jeg sterkt vurdere! ;))

Ja ikke sant Tine, hi, hi, det var forelskelse ved første blikk! ;)) Ja sofa kan jo være kjekt å ha, det kan jeg skrive under på jeg som har vært uten i fire uker nå! :D Kjøpte bordet hos Fagmøbler, der har de det i flere størrelser! ;)

Begynte å ommøblere også i skrivekroken min i stuen - ny kjedereaksjon ;) - men nå har jeg koblet til PCen igjen, så flere bilder kommer om ikke så lenge, Hege! :))

Ha en fortsatt fin helg alle sammen! :0)

Stor klem, Ann.