tirsdag 25. februar 2014

Hyllene fjernet, ny bakplate og nye ben

Denne skjenken står under et av de to vinduene i skrivebordhjørnet i stuen vår, rett overfor skrivebordet. Den ble malt i fargen lys antikk (oljemaling glans 15) da vi kjøpte den ny for 7-8 år siden. Den har fått noen sprekker på dørene og riper på toppen, det viste seg da jeg begynte å male at den var litt gulnet også, noen kvister i treverket kunne etterhvert skimtes gjennom malingen, så nå som jeg likevel holder på i stuen så var tiden inne for å gi også denne et nytt forfriskende strøk maling. 

De små runde bena i front skal erstattes med nye rette, maken til dem vi nylig lagde til skrivebordet, bare litt smalere. Ny stødigere bakplate har skapet også fått, tenke å male den, har ikke kommet så langt enda her, men det blir etterhvert! ;) Skapet skal ikke ha hyller, jeg tenkte nemlig jeg kunne lagre lerreter, rammer m.m. her. De største lerretene må fremdeles lagres et annet sted, men alle de litt mindre kan skjules her bak dørene. I dag står det ofte lerreter over alt langs veggene i denne enden av stuen, de er bare sjarmerende enn så lenge, de er nemlig ikke like praktiske å ha stående langs veggene vår det skal støvsuges! ;)

Det er en virkelig fin årstid å male på dette: Masse herlig hvitt dagslys, ingen fluer gjør det greit å ha vinduet åpent for å lufte ut malingslukt, også er det fremdeles for kaldt ute til at det er koselig å holde på med hagearbeid! ;)) I april vil jeg bare være ute, så da er det fint å ha gjort unna alle små "må/burde-gjøres"-prosjekter innendørs! ;)
Vel, håper du får en finfin dag, med eller uten malekost! :0) 
Minner om at Glassveranda nå også er å finne på Instagram

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


2 kommentarer:

Kaspara sa...

Hei Ann
Liker å se muligheten i tingene man alt har, og det er du tydeligvis flink til! Herlig med slike makeover-stunt.
Hadde nok aldri tenkt tanken på å bytte knottene til rette ben,men jeg tror det blir fint. Blir nyere og strammere i stilen da.
Tusen takk for koselig tilbakemelding på Warzawa-innlegget mitt for øvrig.
Ha en herlig dag!
Klem fra Kaspara

Ann sa...

Takk, ja ble mye bedre nå, strammere i uttrykket som du sier, og hybelkaninene kiler seg heller ikke lenger fast innunder bena! ;))) Spennende lesning det reisebrevet ditt, er så gøy å reise, har startet nedtellingen til ferietid, Frankrike og rivieraen nå, har jo vært der utallige ganger før, men gleder meg like mye hvert år! :D

Ha en fortsatt fin uke! :0)

Stor klem, Ann.