søndag 2. mars 2014

Ny hvilestol på plass i stuen!

Dersom noen hadde sagt til meg for fem år siden at i 2014 så kommer du til å bruke en liten formue på å kjøpe deg en splitter ny hvilestol i skinn (!) til stuen, ja ha hadde jeg nok ledd høyt og sagt at "Ha, ha, ja du kjenner ikke meg, det hører jeg!" Men nå har det skjedd, ja det jeg var 100% sikker på at aldri kom til å skje, nemlig at jeg skulle forelske meg i en trendy hvilestol i skinn! 

Her er det med andre ord, og mildt sagt, en stilendring på gang! Den nye stolen har nettopp kommet på plass i stuen og jeg digger den! Den er helt fantastisk god både å sitte og "ligge" i, ryggen kan reguleres trinnløst fra "giv akt"-stilling til bortimot flatt bakover, og nakkestøtten kan justere opp og ned i mange forskjellige høydenivåer, og i tillegg kan den brede deilige nakkestøtten vippes framover og bakover! Jepp, det er som å sitte på en sky!

Jeg tror uten å overdrive at jeg har prøvesittet 60-70 forskjellige lene- og hvilestolmodeller siden årsskiftet, jeg fant ingen som var "perfekte" og passet mine ønsker og behov, men da jeg nesten hadde gitt opp å finne en ny hvilestol til stuen så fant jeg denne tøffe antrasittgrå! Etter å ha prøvd denne var jeg ikke i tvil, det var denne jeg ville ha! 

Ikke bare er den utrolig behagelig, den har også et moderne og stramt, litt kantete, design, med bred nakkestøtte og kryssfot i børstet stål, og det grå skinnet passer perfekt inn i stuen vår hvor vi har en del grått fra før. Denne blir også helt smashing ved siden av de nye sofaene (farge lys turkis) med rette linjer, også de er litt kantete i designet og med ben i børstet stål.

Den nye hvilestolen ser kanskje litt ensom og malplassert ut i stuen her på bildet, men det kommer jo snart både sofaer, en tøff liten knallfarget stol i høyglans og også et praktisk lite bord ved siden av stolen, om ikke lenge. Nye fargerike puter skal på plass i de nye sofaene, og nye liftgardiner med grafisk mønster og skarpe kontraster kommer sannsynligvis opp i vinduene i løpet av kommende uke! ...Åh gjett om jeg gleder meg til både det ene og det andre! :D 

Headsettet henger allerede klart i lampen ved siden av stolen! Her skal jeg helt sikkert få til å kose meg mens jeg leser, skriver litt, surfer på nettet og lytter til rooolig musikk godt tilbakelent med bena opp om kveldene! :)) Jeg ser også TVen herfra, og peisen med knitrende vedkubber er bare et par meter unna, -blir finfint om vinteren. 

En annen fin ting med den nye hvilestolen er at også mannen min liker designet på denne, han likte ikke den gamle stolen vår som vi nå har gitt bort, jeg derimot syntes den gamle var så god å sitte i at jeg ikke ville kvitte meg med den før jeg hadde funnet et skikkelig godt alternativ, synes også det var en riktig så koselig stol, men nå når denne nye har kommet i hus kommer jeg ikke til å savne den gamle! ;)

Den nye hvilestolen min fant jeg forresten på Møbelringen, den er fra IMG/ Hjellegjerde, de koster jo litt, men til gjengjeld er det 10 års garanti på stolene de produserer, så da regner jeg med at både skinn og mekanikk holder seg fint og feilfritt i minst 10 år! ;))

Ha en super start på den nye uken, og følg gjerne Glassveranda på Instagram

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nå er jeg veldig veldig spent på fortsettelsen! Svært stilig stol, kunne tenkt meg en slik selv. Enig med mannen din, den andre stolen din var sikkert god, men så kanskje litt grandtantete ut! ;) Du som elsker moderne kunst kan da godt tåle moderne møbler, høyglans stol høres urlekkert ut! Personlig er jeg en stor stor fan av både dansk design, muntre farger og store kontraster, ser du har beveget deg mer og mer i den retningen du også, kommer til å bli fantastisk hos deg med de lekre arkitektoniske detaljer i rommet, som listverket og marmorgulvet. Ser fram til å se sofa og gardiner, spennende! Klem, Ellen M,

Anonym sa...

Wow, ditt snygga vardagsrum blir hur bra som helst!!! Kram från Sofia.

Anonym sa...

Tøff stol, tror så gjerne det er deilig å lene seg godt bakover her og bare slumre med rolig musikk på øret... Fin mandag til deg! Klem fra nattevakten ;)

Marita sa...

Kjempe stilig stol, skjønner godt du er fornøyd :)

Ann sa...

Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger! ♥ :))

Ja jeg ble bare brått og brutalt helt ferdig med "fluffy", buede former, og møbler i hvitt, beige og grått, vil ha inn mange muntre farger som du så fint kaller dem, kontraster og kunst, -og moderne møbler med rette linjer! ;) -Ja det blir kanskje litt mer dansk swung over det nå! ;) Veggene og de store vitrineskapene forblir hvite/lyse, de dekker så store flater at de vil ellers stjele for mye lys, men resten skal nå få masse farger og kontraster! "Grandtantete"!?!! :D Huff, men den var jo sååå god å sitte i! ;))) Hi, hi, jo må si meg enig med mannen nå i ettertid, den nye er helt klart stiligere! ;)

Ha en fin uke alle sammen! :0)

Stor klem, Ann.