søndag 21. september 2014

Nye pledd og puter med geometriske mønster


Mye lilla og rosa, isblått, fluffy og plysj, har dominert tekstilene på ungenes lekerom opp igjennom årene, men nå som snart begge er tenåringer så er tiden nå inne for å endre både fargevalg, stoffer og tekstur, -nytt, tøffere og mer voksent i uttrykket skal det "nye" ungdomsrommet bli!    


Valget falt på nye puter i bomullscanvas og filt, -puter med noen flotte geometriske mønster, og ettersom min datter er hektet på ugler så fikk også en uglepute bli med hjem! ;) To nye fleezepledd til sofakroken i en petrolblå farge ble supert, de matcher de petrolblå trekantene på putene. Interiøret fikk med enkle midler en HELT ny fargeskala! 

Sofaen disse skal ligge i er en stor antrasittgrå hjørnesofa med sjeselong, den kjøpte vi for få år siden, vi valgte en romslig sofa med mørkt stoff fordi den skal tåle mange barn, fargeblyanter, et eventuelt brusskvett-uhell og hard bruk av jeanskledte tenåringer uten at sofaen over tid blir seende shabby ut. Den mørke grå fargen på sofaen er med andre ord veldig praktisk på et ungdomsrom, men litt dyster og kjedelig, derfor trenger den puter og pledd i spreke farger og mønstre. Veggene i rommet er nesten helt hvite, gulvet i lys tre.   



Ungdomsrommet har etterhvert som ungene vokste fra de mer typiske lekene, blitt et tvrom/møteplass hvor de spiller Playstation m.m. med venner, ser film, chater med venner, spiller PC-spill, leser, skriver, tegner o.l. Ungene sover ikke her, de har egne soverom et annet sted i huset, jeg har vist noen glimt fra de rommene tidligere, har du lyst til å se soverommene så finner du noen glimt av min sønns soverom HER og HER. Noen glimt fra min datters soverom HER og HER. -Også disse rommene er i stadig forandring, det er ikke bare ungenes klær og sko som til stadighet må byttes ut, tiden flyr og etterhvert som de blir eldre påvirkes selvsagt også rommene deres... noe mor egentlig bare synes er gøy, forandring fryder! ;)

Følg gjerne Glassveranda på Instagram, og/eller Facebook, og ha en riktig fin start på den nye uken i morgen! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


4 kommentarer:

Anonym sa...

Lekre! Har noen nesten lik de med trekantene på, i stuen vår ;) Godt med forandring, hadde alt hvitt veldig lenge, og nå vil jeg plutselig ha mengder med farger i hjemmet, sikkert utsultet! :) fin mandag til deg. Klem fra Irene M.

Anonym sa...

Ja dettte blir forandring kan jeg tro, har fått sansen for både petrol og oransje jeg også den senere tid, farger jeg tidligere ikke ville ha tittet på i det hele tatt, merkelig er det hvordan smaken endrer seg med årene, ikke bare ungenes, men også vi voksne er i stadig forandring tror jeg :) stor klem og høsthilsen fra Mille.

Merete - Lys lilla sa...

Det er bra at geometri ikke er bare tørre tall, men også stilig og kult mønster! Og jeg forstår godt at du har noen som er hektet på ugler, vi er flere i vår familie. :-) Ønsker deg en fin høstkveld :-)

Ann sa...

Takk! :) Høres stilig ut, disse fungerer jo helt sikkert like bra i en stue! :) Ungenes rom har alltid vært fargefylte hos oss, men vi hadde noen år med bare hvitt, beige og grått i stueetasjen, så det samme har skjedd her, -vi var nok "utsultet" på farger! :D

Både petrol og oransje er jo fantastiske farger, ja alle farger er flotte bare det ikke blir for skarpe farger på for store flater synes jeg. Og ja helt klart, vi voksne er også i stadig forandring, det vi elsket for to år siden er ikke førstevalget i dag, slik er det med det meste og de fleste tror jeg, bare sunt med forandring, alternativet er stagnasjon og da blir omgivelsene så fryktelig lite spennende! ;)

Mor i huset hektet på geometriske former, datteren hektet på ugler, hi, hi, hver si dille! ;) Men ugler er ganske så kule, det synes jeg også! :)

Ha en finfin helg alle tre! :0)

Stor klem, Ann.