lørdag 14. mars 2015

På oppdagelsesferd i egen blogg...

Når man sitter i ro i en stol en hel uke med nyoperert fot, får man tid til å titte litt ekstra nøye på bloggen sin! ;) 

Førsteinntrykket var at jeg ikke riktig helt kjenner meg igjen her inne. Mange møbler ble solgt det siste året, mange nye har kommet i hus, et tidligere ganske så hvitt/grått/beige hjem har i løpet av de siste 2-3 årene blitt fylt med farger, men det bærer egentlig ikke bloggen preg av... og det må jeg forsøke å få gjort noe med. 

Oppdaget jo for en uke siden at bildene under "Hjemme hos oss" i menylinjen var en smule utdatert, mer om det HER, men så leste jeg teksten under "Om Glassveranda" i menylinjen... og det må være noen år siden jeg skrev den saken, for der var det mange bilder av mye rart som er byttet ut for år og dag siden, og attpåtil var det lenket til ting som ikke er relevant i det hele tatt lenger... aiai, det er for sjeldent man leser sin egen blogg skikkelig grundig, men nå har jeg altså gjort det, og "Om Glassveranda" har omsider fått en aldri så liten oppdatering.

Det neste jeg fant var at en hel rekke linker i "Mediaomtaler av Glassveranda" var flyttet og virket ikke lenger, og turen innom den siden minnet meg om at listen heller ikke har vært ajourført på år og dag... har nå slettet linker som ikke virker, men ikke lagt ut nye enda, så skal få gjort noe med det. 

Jeg har også lurt litt på om jeg skulle endre Glassveranda-"logoen" (den firkanten øverst til venstre her på siden bestående av fire bilder med "Glassveranda" skrevet på) ettersom alle bilder på den er fra lysthuset vårt, ikke fra huset... Men det gjør kanskje ikke noe, den er jo koselig og lett igjenkjennbar, også er den veldig mange steder på nettet, så det blir en jobb å bytte den ut med noe nytt. Vi får se, jeg har blitt glad i den etter alle disse årene, men den er jo ikke riktig helt representativ for hva man finner her på Glassveranda... kanskje. Har en vag plan om å ihvertfall forsøke å lage en ny i løpet av dagen, få inn flere farger i "logoen" kanskje, rettere linjer, vi får se hva dagen bringer. 

Jeg fant også en rekke "bloggserier" som bare har blitt hengende i luften. Hvor ble det av bildene av ferdig stue med den fiolette stolen og de nye gardinene? Hvordan ble vaskerommet til slutt? Hva med de nye spisestuestolene? Er bilde-veggen over trappen ferdig snart?... Hva med plantene i det nye steinbedet? Jeg konkluderte raskt med at straks jeg kan trå på foten igjen så har jeg ganske mye jeg må knipse nye bilder av, ganske mange bloggserier jeg må se til å få landet. 

Sikkert flere "feil" her inne, man blir selv lett blind for ting man ser stadig, saker man har vent seg til å se, så vet du om andre feil og/eller mangler her inne så gi meg gjerne et hint.

Oppdagelsesferd på egen blogg kan anbefales, og har du ikke egen blogg så kan du jo alltids ta et dypdykk her inne! :))

Følg gjerne Glassveranda på Instagram, og/eller Facebook, og ha en riktig fin lørdag!  

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


1 kommentar:

Ann sa...

NB! I løpet av søndag 15.03.15 kommer ny Glassveranda-"logo" her øverst til venstre, og andre steder på nettet, så kan hende er logoen allerede byttet ut med en ny når du leser dette.... bare i tilfelle du ikke skjønner hva jeg skriver om her i blogginnlegget ovenfor! :D ;)

Klem, Ann :)