tirsdag 17. november 2015

Let it snow!

De siste ukene har jeg snikinnført litt "førjulspynt" i stue og spisestue, synes det er en hyggelig påminnelse om at vi nærmer oss advent med stormskritt, også er det jo koselig med ekstra pynt og lys i hjemmet på denne årstiden nå som dagene stadig blir kortere og mørkere. 

Den eneste juletrekulen som hittil er hentet frem er foreløpig denne hvite med teksten "Let it snow!" som henger fra en kvist som står i en vase på stuebordet. Jeg ønsker meg nemlig snø nå! ;) Desember er jo første vintermåned, og den er jo straks her, og skal det først være vinter - og bli skikkelig julestemning - så foretrekker jeg et lag 40-50 cm hvit ren glitrende puddersnø på bakken! :)) Snø er så utrolig vakkert i desember, mens i februar må gjerne våren komme for min del, for da er jeg ferdig med snøen! :D   

Ellers pynter jeg nå i november med lerkekvister med kongler på, noen små "juletrær" av kvister er også hentet i boden, lilla lys og noen hvite reinsdyr har fått plass på spisebordet. Ting som lyser kommer også frem nå, ikke adventsstjerner, men trær med LED-lys til å ha på bord, noen lyslenker,-alt som kan gi litt ekstra lys i rommene og som ikke er for "julete", noe må jo gjemmes til adventstiden! ;) 

Men foreløpig glimrer altså julesnøen med sitt fravær... men det er jo enda en stund til desember, så kanskje er det håp! :)) Har du sett noe til julesnøen der du bor? 

Tenker det kommer en del blogginnlegg med jul og juleforberedelser som tema nå fremover her på Glassveranda, inspirasjon og tips, og noen påminnelser, ha en fortsatt fin novemberuke! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

Ingen kommentarer: