søndag 27. mars 2016

Fargerik påske

Påsken i år kom brått og nærmer seg like brått slutten, men gleden over at det endelig tiner godt ute og klokken er justert til SOMMERtid overgår den litt kjipe følelsen av at påskeferien nærmer seg slutten. Påskeværet hos oss ble vått og grått, men til uken er det heldigvis meldt mange flotte solrike vårdager, så da får vi bare passe på å sanke de fregnene vi ikke fikk sanket i påskeferien, -våren er jo bare så vidt i gang, så litt vårfrisk farge i fjeset får vi helt sikkert snart uansett! :))

Denne påskedekorasjonen har jeg kjøpt ferdig i blomsterbutikken før påske, jeg bare satte hele tingen i en glasskål og tilføyd to "påskete" blomsterpinne, så var den påskeklar. 



Trodde før påske at jeg skulle stelle og stulle litt i drivhus og uterom i påsken, men det ble med tanken, været fristet ikke en "frossenpinne" til å sette i gang med noe som helst utenfor husveggene, men til gjengjeld har jeg lest litt, tegnet litt, malt litt, rammet inn ny fargerik grafikk som nå endelig skal få komme opp på veggene, og jeg har kost meg med film og brettspill sammen med ungene og mannen. Jeg var også litt redd for å få bare rot i hverdagsrutinene mine i ferien, jeg er veldig var for endringer bl. a. på grunn av migreneplagene mine, men jeg har heldigvis klart å leve så noenlunde normalt med tanke på trening, kosthold og søvnrutiner, og er veldig godt fornøyd med det. Ferier kan nemlig være en skikkelig... helserisiko! ;)) 

Disse to påskekyllingene står på spisebordet i spisestuen vår, vi har hatt dem i veldig mange år, det er så hyggelig å hente dem ut av boksen de er lagret i resten av året når det nærmer seg påske. Kanskje har du også noen påskefavoritter som alltid tas frem i påken, mens andre ting bare hentes frem av og til?



Det ble tradisjonen tro pyntet til påske på alle bord hjemme hos oss, på benken foran det store buede vinduet i stuen, på trappen o.s.v., det du ser her er en påskedekorasjon av små gule påskeliljer og oransje mini-stemorsblomster som står på spisebordet i spisestuen. Hyggelig med noen friske vårblomster i spreke farger å se på nå som det ble så grått og trist utenfor vinduene. Men heldigvis er det ikke å alt for lenge til det sannsynligvis begynner å komme vårtegn i blomsterbedene ute også.

Denne dekorasjonen skal flytte ut på terrassen etter påske, da med nye vårlige blomsterpinner, for hvis værvarselet stemmer så kommer det egentlige "påskeværet" for fullt allerede kommende uke! -Typisk! :D Men jeg er veldig glad det er meldt knallvær til uken, kjenner det begynner å bli litt nok gråvær og regn, ...men absolutt alt er bedre enn mer snø, for nå VIL vi ha vår!



Hvis noen nå lurte på hva det fargerikt i bakgrunnen var, så ser du det her, -det er gardinen i spisestuen! Det er 7 vinduer i dette rommet, men bare én gardinhøyde, det er fordi jeg falt pladask for dette gardintoffet og bare "måtte" ha det for noen år siden, men samtidig så er tekstilen såpass visuelt bråkete i store mengder at 1 stk. ble helt nok! ;)

Jeg elsker fargeklatter, men i begrensede mengder og helst i rom som ellers er svært lyse, duse og lette, og helst skal rommet også være fylt med dagslys... godt det er vår! ;)) Hvis du har lyst så kan du se flere bilder fra spisestuen vår HER

Har du forresten fått med deg at et jeg endelig har tatt sjansen på å satse på kunsten min og startet et galleri? Du kan lese mer om det HER. -Følg gjerne kunstsiden min på Facebook og bli med i trekningen om et valgfritt bilde du også, -du finner info om hvordan du melder deg på i trekningen inne på Facebooksiden ;)

Ha en fortsatt fin påske! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

Ingen kommentarer: