mandag 16. mai 2016

17. mai! Hurraaa! Gratulerer så mye med dagen!

Blog post by glassveranda.blogspot.com  -  Copyright © glassveranda.blogspot.com, including photos/images, texts etc.  -  Content from the source (glassveranda.blogspot.com) may not be copied, downloaded, reproduced, transmitted, manipulated or used on other internet sites except glassveranda.blogspot.com  

En uke har nå gått siden den yngste i hjemmet vårt ble konfirmert, derfor litt stille her på Glassveranda, -ukene i forkant gikk med til konfirmasjonsforberedelser, og siste uke gikk med til avslapping, hvile og restitusjon! ;)) Har du lyst til å se noen øyeblikksbilder av hva jeg har holdt på med de siste ukene både innendørs og i hagen så finner du en del bilder på Instagram-siden min, HER. Det vil også komme nye blogginnlegg om mye av det her inne på Glassveranda etterhvert, -fra diverse prosjekter som jeg har knipset bilder av underveis.

I dag har jeg bare sittet i ro og tegnet, ja absolutt hele dagen, det er helt klart en av mine favorittaktiviteter, for timene og dagen flyr når jeg holder på med det, vips så er det plutselig kvelden uten av jeg helt kan skjønne hvor dagen ble av! ;)

I tillegg til å tegne har jeg prøvd forskjellige typer 17. mai-antrekk og forskjellige typer sko i dag, for det er meldt alle typer vær her i morgen; regn, styrtregn, sol, ja til og med snø, men både yr og storm synes å være enige om at det blir ganske kjølig og litt vind ihvertfall, det andre får vi bare finne ut av i morgen tidlig! :D ...

-Men Norges bursdag, 17. mai, skal vi da sannelig feire fra morgen til kveld med god mat, latter, klemmer og smil uansett hva vakthavende værgud måtte finne på av action, ja en skikkelig flott familiedag skal vi ha uansett vær, for du verden vi er bra heldige som bor i et fritt, så trygt og utrolig vakkert land, det er klart at slik lykke må markeres, det fine landet, flagget, folket, friheten, grunnlovsdagen vår, landets nasjonaldag og høytidsdagen må feires! 

-Det håper jeg du også vil gjøre, med eller uten ullklær under finstasen, med eller uten regntøy utenpå, med eller uten solbriller, ja om du har bunadsko, sandaler, stiletthæler, joggesko eller gummistøvler på spiller egentlig ingen rolle, det viktigste er at du kommer deg ut, føler på den gode stemningen, bidrar til den gode stemningen, og marsjerer i et folketog eller to og roper "Hurraaa for 17. mai!", så høyt du kan, synger med i toget og vifter med flagget vårt, -for jammen er vi heldige som har dette kjære langstrakte frodige flotte Norge vårt, kan feire friheten, kan gå i tog, kan feire fred, og kan vifte så mye vi bare orker med det flotte røde, hvite og blå flagget vårt! Gratulerer så mye med dagen!!!

Ønsker med dette deg og dine en riktig fin 17. mai! :0)

Stor klem, Ann,

Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

Ingen kommentarer: