fredag 19. februar 2010

Gress i bøkene mine heller enn post-it lapper!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 4 bildene som du ser her i dette innlegget tilhører det japanske firmaet Yuruliku (All 4 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the Japanese company Yuruliku).

Jeg synes disse var bare heeelt vidunderlige! Jeg har alltid bøker liggende på bordet i dagligstuen, og ofte tyter det ut neonfargede mini post-it i sidene på bøkene. De er egentlig ganske grelle i et ellers så fargenøytralt rom. De fungerer helt utmerket, men jeg skulle så gjerne mye heller hatt designerduoen Yuruliku sine gresstrå i bøkene mine, heller enn post-it lappene!

Disse GreenMarker merkene fra Yuruliku minner meg om sommeren, den milde sommervinden, det å leve sakte. Late sommerdager under epletreet med en god bok å lese i. Bladene fra epletreet som rasler forsiktig i den milde sommervinden, en grønn myk plen med et rutete himmelblått picnicpledd på, duften av blomster, sommereng, smaken av friske villjordbær... sommer!!

... Mens de gule post-it lappene minner meg om årevis med pugging til eksamener, våkennetter med eksamensangst, desperat tolkning av ubegripelige notater klodret ned fra tavlen, panikken to timer før eksamen starter og du vet at det er nå, akkurat nå, du skal være klar, nå eller aldri!... -ja du kjenner deg kanskje igjen? Jeg har i hvertfall et mye mer avslappet forhold til gresstrå, sol og sommeren, enn jeg har til de neonfargede post-it lappene, det skal være sikkert!

Når får vi kjøpt disse i Norge da? Og hvor? Så vidt jeg vet finnes ikke disse i Norge enda, men jeg håper det ikke blir lenge til vi får tak i dem vi også. Yuruliku samarbeider med en del nettbutikker, -du finner link til disse på Yuruliku sin nettside. Men bestille marker-strå fra Japan? Vel det er helt sikkert mulig, og jeg må innrømme at jeg er fristet til å prøve. De koster i hvertfall ca. 45,- norske kroner pr. pakke og en pakke inneholder 75 stk. gresstråmarkører i 3 forskjellige størrelser. Jeg burde sikkert ha kjøpt flere slike pakker hvis jeg først bestiller, for så å selge dem videre her i Norge. Jeg er sikker på at det er mange flere enn jeg som kunne tenkt seg en eske med slike GreenMarker-lapper! Flotte, ikke sant?

Nå er det helg! Ha en fin fredagskveld! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.





    3 kommentarer:

    Chanette sa...

    Har du sett så genialt, så absolitt penere ja en post-it lapper. Ha en flott helg! :)

    Moski sa...

    Så enkelt og dekorativt! For en herlig vri på post-it lappene.

    anne -moseplassen sa...

    så fine de var! virkelig stilige og gjennomdesignet, ikke bare en grønn trekant.. Takk for tips :) Tror ikke jeg bestiller fra japan, men det er jo lov å håpe at noen i norge tar de inn for salg...