lørdag 4. desember 2010

Etiketter som du kan pynte flaskene til årets hjemmelagde egglikør med!

Oppskriften på ekte hjemmelaget egglikør fikk du tidligere i dag (HER), og her er etikettene som jeg lagde til egglikør-flaskene mine, i et utskriftsvennlig format slik at alle som har lyst til å bruke dem på sine egglikør-flasker kan skrive dem ut på egen skriver og pynte flaskene med dem! ;)

Etikettene mine går rundt hele flasken (etikettendene overlapper hverandre litt og er festet med dobbeltsidig tape på flaskenes bakside), men du kan selvfølgelig også velge å klippe ut bare emblemet og lime det på flasken. Jeg har brukt hvitvinflasker til min egglikør. Etiketten har jeg skrevet ut på et resirkulert gråbrunt, litt tykt, papir. Du kan også ta vanlig gråpapir, legge et standard hvitt A4-ark oppå og klippe deg et A4-ark for å bruke i skriveren til å skrive etikettene ut på det. Et helt vanlig hvitt ark kan du selvfølgelig også benytte, men jeg valgte et slags gråpapir for å få en røffere og litt nostalgisk stil på etiketten. Har du et fargemildt og vakkert julepapir kan du jo også klippe et A4-ark av det slik at det passer i skriveren, og skrive ut etiketten på julepapiret.

Dette etikettbildet er i tilpasset et ark i standard A4-format (210 mm x 297 mm), og har en dpi som gir en skarp og fin utskrift. Det er to etiketter på arket.


Dobbeltklikk på bildet for å få bildet opp i en større størrelse. Klikk så en gang på høyre museknapp og velg "Lagre bildet som..." Lagre det nå ned på "skrivebordet" på PCen din, eller i en mappe på PCen din. Gå deretter til skrivebordet ditt og åpne filen (Dobbeltklikk på filen). Velg så "Skriv ut". Velg "utskriftsformat": "A4". Skriv så ut bildet. Bruk til slutt en saks og klipp ut etiketten (omrisset på etiketten er den mørkegrå firkanten) og vips så har du to etiketter til julens hjemmelagde egglikør! :))

Mine flasker har fått etikett, men er utover det minimalt pyntet, men du kan jo knyte et blondebånd rundt flaskenes hals for å få de enda mere nostalgiske, eller klippe til et hjerte av bark og feste til hyssingendene for å gi flaskene et røffere preg. Eller kanskje et sink-hjerte? Mulighetene er mange, her er det bare å slippe fantasien løs! :))

Lykke til! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.



5 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Så smart!! Og kjempe-koselig:)) Fin gaveidè!

Ha en riktig fin lørdagskveld!!

KLEM KLEM
Anette:)

Guros Vindu sa...

Kjempefine etiketter og gaveidé. Jeg har også forsøkt å lage egne etiketter på glass med rognebærgele som jeg laget i sommer, men de ble ikke på langt nær så fine som dette. Jeg får vel trene meg litt mer.

Guro:-)

Sarita sa...

Hei,
Tusen takk for supert julegavetips:)-Jeg skal jammen prøve. Må bare finne flasker å ha det på. Nå vet jeg hva jeg skal lage til de jeg mangler en liten ting til:).

Klems Sarita

Anonym sa...

Hei.;)

Lurte på om du kunne forandre etikettene med 2011? Tenkte å lage hjemmelaget egglikør å gi bort i julegave i år. Ellers må jeg bare si at det er en fantastisk blogg du har!!! Har laget en del av tingene du har lagt ut.

Hilsen Lorita

Ann sa...

Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger! :))
Egglikør-etiketter til egglikøren Julen 2011 finner du her: http://glassveranda.blogspot.com/2011/11/utskriftsvennlige-etiketter-til-egglikr.html ;))

Ha en fin førjulstid! :0)

Stor klem, Ann.