torsdag 28. januar 2010

Mer inspirasjon til uterommet

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 19 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører det imponerende italienske nettstedet giardinoidea.com og deres samarbeidspartnere som alle er anerkjente italienske innrednings- og møbelprodusenter. (All 19 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected Italian furniture manufacturers who are members of the impressive Italian network giardinoidea.com).

























Giardinoidea.com har et enormt utvalg hagemøbler, og her finnes noe for enhver smak! Kjenner du at du er litt lei av vinteren nå, slik jeg er, så er dette stedet for å drømme seg bort til varmere strøk, sol, blomstrende hager og sommervarme!





Det er enda ikke en uke siden vi kom hjem fra Kanariøyene, så jeg burde vel kanskje skamme meg litt over allerede å være "værsyk" igjen, men jeg kan ikke noe for det: Jeg drømmer daglig om Piemonte, Provence og rivieraen! Alle fargene, smakene, lydene, varmen, det turkise havet, strendene, de runde steinene, trærne, blomstene, landskapet, arkitekturen, kunsten, hagene, musikken... det blir rett og slett ikke det samme med Kanariøyene!





Kanariøyene har sol, strender og varme, men mangler dessverre helt fullstendig sjel. Det er en turistmaskin, tilpasset tyskere, engelskmenn og skandinaver. Ingen tradisjonell genuin kultur, ingen storslått arkitektur, ingen imponerende hager, ingen imponerende særegen matkultur, ingen kunst, ingen krydderdufter, ingen... ikke misforstå, vi hadde en aldeles herlig ferie, været var perfekt, vi bodde bra og hotellets basseng var stort, turkist og vannet varmt, men... jeg lengter bare enda mer tilbake til rivieraen nå!



Jeg lengter også etter den norske sommeren, min egen blomstrende hage, varmende sommersol, de lyse kveldene på terrassen, alle små- og store utendørsprosjekter, båtlivet langs kysten, fiskestangen min, ja til og med malekosten savner jeg! Det kan virkelig ikke bli sommer fort nok!
Heldigvis er det nå kun få måneder igjen til jeg kan begynne å ordne i drivhuset, plante litt, se ting spire og gro, -og da går tiden fram mot sommeren fort!





Jeg må passe på å få gjort unna småprosjekter innendørs nå fremover, slik at jeg bare kan være ute hele tiden straks vårsolen begynner å varme! En dørstokk som skulle vært malt, en hylle som skulle vært satt opp, slikt småtteri som ikke er så spennende, men som likevel skulle vært gjort. Har du slike små prosjekter som du vet skulle vært gjort, men som ikke er så viktige og dermed bare blir utsatt? Du kan trøste deg med at mangelen på tiltakslyst mest sannsynligvis skyldes årstiden!





Nyt bildene av disse inspirerende uterommene og drøm litt om sommeren! Det har jeg gjort i heeele ettermiddag! ;)

Flere inspirasjonsbiler finner du her: giardinoidea.com

Ha en fortsatt fin uke!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.





9 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei Ann,

Så utrolig mange fine utemiljøer du viser. Jeg likte alle, men kanskje best bilde 9 og 10. Jeg er også litt lei vinteren, men kanskje aller mest at min tid er så bundet opp til jobben. Vi har til og med stempling.

Fredag er jeg sliten og trimmer og ordner til helgen, lørdag har jeg masse fri, og søndag går med til å forberede en ny uke. Men jeg klager ikke. Jeg føler at vi får til at hver dag er litt "fest" med mat og peiskos mm, men hadde jeg hatt råd hadde jeg gått ned til 80% stilling. Det hadde vært perfekt.

Ha en fin torsdag.

Klem Ingunn

Skogmusa sa...

Så herlige inspirasjonsbilder:)
Gleder meg til våren og sommeren!!
Ha en god dag videre:)
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, her var det mye lekkert!!! Nydelige inspirasjonsbilder!! Midt i blinken for meg som planlegger uteplass om dagen;) Takk!!

Ha en strålende dag!

Klem
Anette:)

My home is my Castle sa...

Så mye lekkert du viser :)
Må ta meg en tur inn å kikke på den siden.
Jeg er enig med deg om Kanariøyene. greit nok å ha en liten ferie der nede, men mangler fullstndig sjel som du sier...
Og jeg lengter og etter vår og sommer.. Her regnet det igår og nå er alt frosset til så det er blank is ute :(

Ha en fin dag min venn
Klem,Kari

Maliva`s verden sa...

Åååååå...ingenting er så vakkert som Provence. Drar nedover dit igjen i Juni...og jeg kommer nok til å lage et reisetips på bloggen min etterhvert også. Takk for titten...jeg nyter hvert bilde...Proffite de la vie. Maliva

Moski sa...

Herlige bilder som gjør at jeg lengter ennå mer etter sol og sommer og gir inspirasjon. Enig at Sør Frankrike er et herlig sted.Bodde i Cannes et halvt år for mange år siden og gikk på skole der. Har bare gode minner derfra.

Henriette's innfall og påfunn sa...

Kjempemye lekkert! Enig med deg at Gran Canaria er sjelløst, men det tiner en frossen kropp. Min favoritt er grekse øyer.
Rivieriaen har jeg aldri besøkt. Kanksje det er ett like godt valg som Kreta?

Nå er det ikke lenge til det er vår og jeg kjenner dte kribler. Ett sommerhus står under oppføring og jeg kan ikke vente med å begynne å bruke det.

Ha en fin dag:-)

Anonym sa...

Hei! Et og annet jeg kunne tenke meg her ja. Flotte bilder!
Jeg har en award til deg på bloggen min. Ønsker deg en strålende helg!
Mvh Mona / Boligfryd

Nooria sa...

Her var det mye fantastisk inspirasjon! Jeg gleder meg veldig til hagesesongen og tar til meg alt jeg kan få av ideer til sjarmerende uterom og elementer til det.

God helg!