torsdag 13. oktober 2011

Eklektisk, luksuriøst og lekent av Philippe Starck

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 2 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører den franske nettsiden Côté Maison, -en herlig nettside full av inspirasjon til hus og hage! (Both of these beautiful photos shown in this reportage belong to the great French website Côté Maison).

Designeren Philippe Starck er det vel flere enn meg som har sansen for, han lager så mange vakre møbler, så mye vakker arkitektur og mye annet spennende også, at av og til mister man nesten pusten når man ser ting han har designet! Noe av det mest kjente han har designet er kanskje Louis Ghost-stolen, -jeg bare ELSKER den stolen, og har skrevet om den flere ganger her på bloggen (bl. a. HER), men i dag tenkte jeg å dele noen bilder fra den nye franske restauranten A'Trego med dere.

Restauranten A'Trego ligger på Cap d'Ail på den franske riviera, med andre ord bare et par kilometer fra
feriestedet i Menton der jeg, Kjære og ungene ferierer om sommerene, like ved Monaco. Restauranten ligger nærmest i havet, så beliggenheten er sannelig heller ikke noe å utsette på! Jeg fikk øyeblikkelig reisefeber jeg, denne restauranten og disse rommene må jeg bare oppleve! Vel, jeg må pent vente til neste sommer, men da skal jeg innom der, det er altså helt sikkert! :)) Er maten i nærheten så god som beliggenheten og designet, så skal det bli litt av en opplevelse!


Jeg synes interiøret på dette bildet øverst er bare helt herlig! Eklektisk, luksuriøst og lekent på én og samme tid! Store flotte lysekroner av metaller i varme farger henger over bordet side ved side med lamper av stål med røff industriell stil! Et langt benkebord med steinplate av tidløs marmor er kombinert med noen ultramoderne hvite stoler! På bordet står kandelabre i alle stilarter i en herlig, nesten litt kaotisk, miks! Mange stiler er satt sammen til noe helt nytt, vågalt og spennende! Utradisjonelt, eklektisk og det fungerer! Her er inspirasjon å hente! ;)

Hvite krokodiller på veggen er ikke for alle, ser det ikke for meg hjemme hos oss i hvertfall, hi, hi, men jeg måtte unektelig smile da jeg så dem! Interiør skal gjerne være gøy også, og noe stort mindre konservativt og kjedelig enn dette blir det ikke! :))

Skal du til Frankrike og rivieraen og har lyst til å besøke restauranten finner du info om åpningstider m.m. her: A'Trego. Jeg vil anbefale deg å reservere bord på forhånd! ;) Flere bilder fra denne restauranten finner du her: Côté Maison.

Ha en fin kveld! :0)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



Ingen kommentarer: