søndag 9. januar 2011

Tid for å fylle huset med levende velduftende vakre blomster!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at de 4 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører det herlige amerikanske interiør- og livsstilsmagasinet Country Living. (All 4 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected American magazine Country Living).

Lengsel mot vår og sommer, blendende dagslys og sol... jo det rammer i hvertfall meg på denne tiden av året! Men jeg har funnet ut av det hjelper å fylle huset med vakre levende blomster! Det skal ofte ikke så mye til, kanskje noen ved vasken, -som det første du møter hver morgen før du skal ta fatt på hverdagens plikter?

Det jeg savner aller, aller mest tror jeg kanskje er dagslyset. Litt dagslys har vi jo også om vinteren, men det er ikke mange timene hver dag... og det blir liksom aldri skikkelig, skikkelig dagslys om ettermiddagene... mørkt når vi står opp, og mørkt om ettermiddagene, er det rart vi blir litt værsyke?

Men nå går det heldigvis raskt mot lysere tider! I slutten av januar tror jeg solen skinner igjen også på de nordligste steder i Nord-Norge, så nå er det ikke lenge før vi alle sammen har overlevd mørketiden nok en gang! ;))

Mørketid? Er det et korrekt begrep på denne tiden av året også på steder hvor solen "alltid" skinner? I Trondheim? Kristiansand? I Oslo? Jeg vet sannelig ikke, men uansett hvor vi befinner oss i dette vakre, men kalde, landet Norge så tror jeg kanskje vi alle sammen lengter etter vår og sommer, sol, varme, grønne plener, strender, grønne vakre trekroner, fargerike sommerblomster og kanskje også turkist hav på denne tiden av året.


Vi får stålsette oss litt til, så er våren her før vi vet ordet av det skal du se! ;))

Ha en riktig fin start på den nye uken! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

3 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Selv om jeg ikke har noen problemer med mørketiden, begynner det nå å bli kjedelig. Kjedelig fordi det er så lite timer i døgnet til å ta bilder i:) Mørkt når man går på jobb og mørkt når man kommer hjem :) Men nå går det rette veien :))SAKTE men sikkert...
-synnøve- :)

(eddas) sa...

Ja..en blir lei av og være i dvale:)
Fine bilder..gleder meg til og få ordenlig lys i bildene igjen:)
ha en kos dag
klemklem

fialka012 sa...

Krásné...