torsdag 10. juni 2010

Lys, dus, lett og sommerlig!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 11 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører den engelske online-interiørbutikken Pale & Interesting. (All 11 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected English online-boutique Pale & Interesting).

Dette lille zink-huset er en lykt, like vakker om dagen som om kvelden. Lar man døren stå åpen blir det sikkert et vakkert fuglebrett også. Jeg kom til å tenke på at jeg har tre nye små metall-hus liggende i en bod ett eller annet sted... Jeg tror jeg må lete etter dem litt senere i dag! Kanskje kan jeg henge dem alle sammen opp i et og samme tre. Et vakkert og spennende blikkfang i hagen.





Pale & Interessant ble etablert av Atlanta Bartlett og hennes mann Dave Coote. Etter at begge hadde jobbet for interiørmagasiner, som interiørfotografer og i designindustrien i 20 år, og etter å ha skrevet bøker, jobbet med interiør, produsert møbler og andre produkter, og hatt oppdrag for Laura Ashley, John Lewis og Habitat til Elle Deco, Living etc., bestemte de seg for å satse på egenhånd og etablerte Pale & Interesting, - en online interiørbutikk.







Pale & Interesting sitt sortiment omfatter møbler, hyller og annet interiørtilbehør, en del uteromstilbehør, bøker, tekstiler m.m. Mye av det Pale & Interesting har i sitt sortiment er akkurat slik jeg liker det: De blander gammelt og nytt, glass og metall med røffe slitte møbler, grove rustikke detaljer blandes med lette feminine detaljer, de vil bort fra den tradisjonelle masseproduserte stilen, og presenterer slitte rustikke møbler i vakker patina, håndlagde gjenstander med særpreg, funksjonalitet og personlighet samt nostalgiske enkle tekstiler i bomull og lin. Stilen er lys, dus, lett og sommerlig!












Dette lys eirfargede buret av heltre med hønsnetting var bare nydelig!! Jeg fikk øyeblikkelig lyst til å lage et lignende da jeg så bildet! Male det og pusse det litt på kantene for å gi et et rustikt preg. Jeg har både material og hønsnetting i garasjen så kanskje dette er et passelig stort ettermiddagsprosjekt for mor i huset og ungene. De elsker slike små byggeprosjekter og synes det er spennende å være med på å lage ting selv. Å se mamma kitte 30 vinduer er kjedelig, ikke minst fordi det tar laaang tid, men dette går fort, så da klarer jeg kanskje å holde på oppmerksomheten deres til buret er ferdig! Buret vårt får kanskje ikke buer foran og skuff nederst slik som dette, men det kan bli vakkert og spennende på sin egen måte. "Man tager det man haver", -og lager det man får til! :) Og det man ikke får til å lage det selv, eller ikke har tid, kan man jo heldigvis som oftes finne i butikken eller på nettet. Til og med et herlig håndlaget fuglebur som dette.





















Pale & Interesting sender også varer til Norge. Vil anbefale deg å oppgi e-mailadressen din og be om å få tilbudet skriftlig ikke bare i dette tilfellet, men alltid når du spør om fraktpris dersom det ikke er oppgitt en standard fraktpris til ditt område på leverandørens nettsider. Du må også regne med å måtte betale toll og moms på varene i tillegg til prisene som er oppgitt i varekatalogen/på nettsiden. Jeg synes klikk.no oppsummerer det så fint her under overskriften "Vett på nett": klikk.no.

Flere interiørvarer og mere inspirasjon fra Pale & Interesting finner du her: Pale & Interesting.

Ha en fortsatt fin uke! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


4 kommentarer:

Harmoni og Kontrast sa...

Å, det er så herlige bilder og flotte produkter. Virkelig en skatt av en butikk som jeg skrev om for en stund tilbake - herlig:-)

Hilde Heimdal sa...

Ååååå så mange nyyydelige bilder sukk.... :o)

Ann sa...

Huffda, ja det er det som er ulempen med å bruke bilder som tilhører andre, og skrive om ting som finnes der ute på nettet allerede heller enn å presentere egne bilder og egne kreative idéer, interiører og uteromprosjekter... da risikerer man dessverre slikt. Det er derfor jeg bare sjelden velger å gjør det, og derfor jeg heller satser på egne bilder og reportasjer fra eget hjem og egen hage. Ser en del engelske blogger skriver om denne nettbutikken nå om dagen, og ble sååå betatt av det buret bl. a. at jeg bare måtte skrive om den jeg også! ;) Hadde ikke fått med meg at du hadde gjort det. Det er nok flere enn oss også som liker denne nettsiden. Jeg får bare håpe på at kanskje ikke alle kjenner til denne nettbutikken selv om du har skrevet om den ;)

Ha en fin dag videre begge to! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Linda sa...

Denne siden var helt ny for meg, så jeg er kjempeglad du skrev om den:) Og det sinkhuset havnet straks på "Må ha" listen min. Så takk for tips og igjen, masse inspirasjon:) Klem