mandag 10. januar 2011

Eklektisk gjenbruk-design på sitt aller, aller beste!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 8 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører den Sør-afrikanske designeren Katie Thompson. (All 8 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected South African designer Katie Thompson).





















Gjenbruk av gamle ting, gjenbruk av gamle materialer, som andre mennesker har avskrevet som søppel, - det er hva Katie Thompson i løpet av få år har skapt en internasjonal karriere av! Her snakker vi Eklektisk design med stor E, og jeg må bare innrømme at jeg elsker møblene som denne damen lager ved å blande sørafrikansk håndverk med gamle materialer og ny design! Det er ingen hemmelighet at jeg er tilhenger av gamle materialer og ting brukt på en ny måte, og en av koffertstolene som produseres av Katie Thompson og co. i firmaet REcreate skulle jeg gjerne hatt hjemme i min egen stue! Jeg synes de er helskjønne!


Det er nok koffertstolene, koffertsofaene, hatteske-skamlene og sinkbøtte-puffene sine Katie Thompson er mest gjent for, men i sin produktportefølje har hun også en del andre sjarmerende ting som gamle metallokk og matvekter som er omgjort til klokker, stettfat laget av gamle porselensfat og en del endre ting. Noe av det nytt og spennende, andre ting ikke, men koffertmøblene, de er uten sidestykke ny eklektisk gjenbruk-design på sitt aller, aller beste!

Mere om REcreate og Katie Thompson finner du: HER.

Ha en riktig fin kveld! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


2 kommentarer:

Linecas have sa...

Schtili!!!! :)
Det er så morsomt å komme over slike fantastiske ideer.
Ha en super dag.
Line-Cathrin

fru Nielsen sa...

Nei sååå utrolig artig, likte spess de koffertstolene, bare helt råtøffe.
Ha en flott dag
klem Heidi