fredag 5. februar 2010

Fransk, gustaviansk, monokrome grånyanser og patina

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 10 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører det japanske antikvitets-galleriet Rocaille Galerie i Tokyo, Japan. (All 10 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected Japanese antique-gallery Rocaille Galerie in Tokyo, Japan).

På disse bildene finner du gustavianske møbler, franske landstilmøbler samt et par viktorianske gjenstander i skjønn forening. Felles for dem alle er de vakre monokrome grånyansene i patina! Jeg rett og slett elsker disse fargene! Møbler i tørket eik, frukttre, alm, ask og diverse andre tresorter i de vakreste grånyanser er rett og slett fantastiske mot rene hvite vegger, tak og gulv!

Jeg savner også dagslys i rommene. Disse interiørene er aldeles for mørke for meg. Nitti prosent mere lys, dagslys som flommer inn gjennom store flotte skinnende blanke sprossevinduer med brede hvite vinduskarmer, og utsyn til hage og/eller havet... -da hadde det vært helt perfekt! Men møblene, de er bare fantastiske!

Du fikk linken til et annet av mine favoritt-internettsteder i går i innlegget:
"Den virkelig ekte franske landstilen", -jeg vil på det varmeste anbefale deg å lese dette dersom du ikke fikk det med deg i går. Rocaille Galerie er et annet av mine få, men kjære, favoritt-internettsteder, -en helt unik og fantastisk kilde til inspirasjon! Jeg kunne nok tilbrakt en hel uke i lokalene til Rocaille Galerie uten å kjede meg!


Flere antikke møbler og inspirasjonsbilder finner du her: Rocaille Galerie. Nyt fargene, materialene, formene, stemningen, atmosfæren, inntrykkene!

God helg! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

2 kommentarer:

Mette sa...

Har bare ett ord å si: VAKKERT!

Unknown sa...

Åh så bra, kommer Äntligen rusa se Mable i en annan färg Än Vitt. Underbart

Ha en skön helg
/ Maggan