mandag 14. februar 2011

Farger til å bli i ekstra godt humør av!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at disse 8 nydelige bildene som du ser her i dette innlegget tilhører den amerikanske tekstil-designeren Amy Butler. (All 8 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to the highly respected American textile designer Amy Butler).

Jeg har skrevet om Amy Butler sine tekstiler tidligere her på Glassveranda, ja faktisk for bra nøyaktig et år siden, og jeg må bare gjenta det jeg innledet med å si den gangen også rett og slett fordi det er den beste måten å beskrive tekstilene fra Amy Butler på: Det er helt umulig å ikke bli i ekstra godt humør av å se på Amy Butlers tekstiler!


De fantastisk flotte fargene, alle de herlige mønsterene, -ja tekstilene formelig stråler av livsglede, vitalitet og vårsteming! De minner meg om sommer og blomster og, ikke minst, dagslyset og solen som igjen snart skal flomme inn igjennom vinduene i de nå litt vinterfrosne hjemmene våre, de minner om alle sommerduftene, lyden av kvitrende fugler, summende humler og duften av den friske herlige vårluften! Jeg blir rett og slett i ekstra godt humør av disse herlige, helskjønne, vårfargene!

Da jeg kom inn på badet vårt i morges og så dagslyset formelig flomme inn gjennom vinduene og døren på badet, så jeg at NÅ begynner det hele virkelig å ta form! Det tidligere beige-hvite, klassiske men litt kjedelige badet vårt begynner sakte men sikkert å få den rene lyse, men fargerike, gledelige, deilige lysthus/feriehus- stemningen som er å finne også i Amy Butler sine tekstiler! Spreke farger kan rett og slett trylle! Mange av de turkise og limegrønne fargene som Amy Butler bruker i sine tekstiler er nå allerede på badet vårt, og flere skal det bli! Jeg kjenner det blir heeelt riktig! Jeg er SÅ klar for farger nå etter et tiår med beige og hvitt!

Flere inspirerende vår- og sommerbilder og tekstiler i spreke farger til å bli i ekstra godt humør av finner du HER. Jeg vender stadig tilbake til den nettsiden for å drømme om vår og deilige varme sommerdager! Nye bilder fra badoppussingsprosjektet mitt i morgen! Nå skal jeg og min kjære lage noe ekstra god mat som skal nytes sammen med en ekstra god vin ved et ekstra romantisk dekket bord etter at ungene har lagt seg for kvelden! Det er jo bare mandag, men det bryr vi oss slettes ikke om, -det er jo Valentinskveld og da vil vi kose oss litt ekstra! Viktig å ta seg tid til å være kjærester også av og til, ikke bare male og blogge, hi, hi! ;))


Jeg ønsker deg en koselig kveld! :0)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


8 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Dette var øye-godis helt klart;o) Nå vil vi ha vår og masse farger..ikke sant?
Klem fra Maliva

Unknown sa...

Nydelig! :D

mona.z sa...

En herlig start på dagen for min del, klem fra mona.z

w sa...

Så masse flotte farger:)

W

Alba Linea sa...

wow the colours are so great! makes me feel like spring! best wishes di ;0)

Nordisk gammelt sa...

Du er god med farver - man blir i godt humør af at se på billederne

Anonym sa...

Liker veldig godt bloggen din. Hvor i Norge kan man kjøpe Amy Butler sine kreasjoner ?

Huldra sa...

Deilige, levende farger! Skjønner godt du bruker henne som inspirasjon til oppussing. Har selv virkelig fått øynene opp for turkis, og er i ferd med å skulle pusse opp det ene soverommet nå. Der blir det lyst og friskt, og med mange innslag av turkise toner etterhvert. Takk for enda mer turkise inspirasjonsbilder! :)