torsdag 6. januar 2011

Glimt fra fantastiske uterom, turkist hav, sommer, sol og varme!

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at de 6 herlige sommerbildene som du ser her i dette innlegget tilhører Myhomeideas. (All 6 of these beautiful photoes shown in this reportage belong to Myhomeideas).

Jeg lengter allerede etter sommeren! Jeg innrømmer det gjerne: Jeg savner det skarpe fantastiske dagslyset, den brusende lyden av milde bølger som suser innover hvit sand og nakne solbrune tær, jeg savner varmen fra solen, alle de fargerike blomstene, duftene, smakene, lyden av kvitrende fugler, grønne trekroner som svaier tungt i den varme sommerbrisen, duften av rent tøy som har vørt tørket ute på klessnoren, nakne barføtter på soloppvarmede stengulv, ferske tomater, jordbær, knallblå himmel og turkist hav så langt øyet kan se, -jeg savner det alt sammen!

Jeg har storkost meg med høsten og juleforberedelsene, og hvit puddersnø er unektelig vakker, men det ble plutselig helt nok! Det er aldeles for kaldt ute! For mørkt! Det blåser isvinder ute akkurat nå, og kort fortalt så synes jeg rett og slett at vinteren er aldeles for lang! Vinteren er flott, men det er for mye av den! Jeg teller ned på denne tiden av året. Jeg elsker julen og synes julen må være hvit, men ser jeg bort fra uke 51 og 52 hvert år, skulle jeg helst ha hatt 20-25 varmegrader, grønne plener og steiksol hele resten av året, hi, hi! ;))


Er du også en av dem som lengter etter sommeren størsteparten av vinteren, eller synes du vinteren er super? Jeg er en av dem som bare må beundre dem som synes vinteren er super, beundre dem som finner glede i skiturer, alpinbakker, scooterturer, hytteturer og norske fjell, frost og snøskavler, men selv gleder jeg meg bare til våren! Jeg tror jeg har vært slik i hele mitt voksne liv. Kan man være norsk og bo i Norge og si høyt at man ikke liker vinter da?


D
u skal i hvertfall vite at min mangel på glede over snø, is, frost og kulde ikke er ment som kritikk av naturelskere og friluftmennesker, men snarere er det en bekreftelse på hva sikkert mange av Glassverandas lesere for lengst har oppdaget: At Ann på Glassveranda er et utpreget sommermenneske! Når jeg ser bilder som dette kan jeg drømme meg bort og det er nesten sånn at jeg kan ta og føle på rekkverket på terrassen på bildet, føle de tynne bomullsgardinene som svaier i vinden som smyger seg rundt leggene når jeg går forbi dem, jeg kan puste inn den friske salte solvarmede havluften, stryke fingrene over eirgrønne rustikke vindusskodder, lene meg tilbake i fluktstolen og kose meg meg kald drikke med isbiter i det duggede glasset og nylig oppskårne melonbiter mens nyter den vakre utsikten: Det uendelig vakre turkise havet som jeg snart skal få lov til å svømme i, leke i sammen med lykkelige unger med solbrune små fjes som dufter solkrem, mine søte små som for øyeblikket spiser is og leker i sanden på stranden rett utenfor terrassen. Ja det er nesten som om jeg er der, i bildene, i sommeren, i solen, i det varme turkise havet!...


Det finnes så uendelig mange vakre uterom og terrasser, ikke minst på rivieraen som er mitt favorittsted, men hva er det som gjør at jeg og mange med meg sukker av lengsel når vi ser bilder som dette? Visst er dette noen aldeles nydelige uterom, men det er sannelig også turkist hav, knallblå himmel, sommer, dagslys, sol og varme!... Drøm deg litt bort du også! Balsam for et lengtende vinterfrosset hjerte! ;))

Ha en fin kveld! :)

Klem,
Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

4 kommentarer:

Lene sa...

Å ehhergud som jeg gleder meg til sommeren. Selv om jeg liker vinteren også, er nok sommer favoritten. Flotte bilder!!!

Husfruen of Hilltop House sa...

Åh, for et herlig innlegg! Jeg kjente hvordan lengselen etter sol og varme strømmet gjennom meg. Jeg liker ikke vinteren jeg heller, som du skjønner. Hvit jul er flott, men så er det nok. Husker de årene da jeg bodde i Australia; det var en utrolig glede å vite at sola kom til å skinne hele dagen - hver dag.
Jeg koser meg forresten stadig vekk med bloggen din. Her er det mye inspirasjon å hente. Skal prøve å bli flinkere til å legge igjen kommentarer. :-) I jula hadde jeg mye glede av borddekkingstipsene dine. (I morgen skal jeg legge ut bilder av nyttårsbordet. Må jo delta i månedens NIB-utfordring.)
Ha et riktig fint 2011!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...å Godt Nyttår... en blir jo helt "dårlig" av slikke bilder, en får bare lysst til å legge seg under dyna å stå opp igjen sånn uti mai...

Ha en super dag og helg...

Ann sa...

Flere som er litt "værsyke" nå og lengter etter sol og sommer ser jeg, hi, hi! ;)) Ja, ja, -vi får kose oss med bilder av sommer, sol, hav og lekre uterom, kanskje planlegge sommerferien, sommerens hageprosjekter, drivhussesongen og andre sommeraktiviteter mens det snør og stormer som verst utenfor vinduene, så går nok vinteren over til vår og sommer før vi vet ordet av det! ;)))

Ha en riktig fin helg! :0)

Klem, Ann.