tirsdag 2. september 2014

Like bra brukt

Dette er et hjørne av ungene mine sitt rom, ikke soverommene, men det som før var lekerommet i sokkeletasjen hjemme hos oss. De er om få måneder tenåringer begge to, og lekerommet har gradvis forvandlet seg fra å være fylt med dukker, Lego og denslags, til nå å være et sted hvor de gjør lekser, spiller PC-spill og PS4 med venner, øver på gitar/piano, tegner/maler, lytter til musikk, skravler med venner og ser på TV. 

Det du ser her på bildet er skrivebordet hvor min datter har sin PC. Motsatt hjørne er maken til dette bare speilvendt, og der pleier min sønn å sitte når han skriver. Jeg hadde lyst til å vise et bilde av disse stolene, ettersom Norske Interiørblogger sin septemberutfordring har fått temaet "Like bra brukt". 

Denne stolen er et bruktfunn, den heter Spring, er norsk, laget av bøk, er designet av Terje Hope og fikk i 1986 Merket for god design. Den har ikke bare et stilig - skulpturelt - design, den er også helt fantastisk god å sitte i! Jeg synes derfor denne stolen er et veldig godt eksempel på at ting og møbler kan være nettopp "Like bra brukt"! ;)

Hvis du lurer på hvordan det går med oppussingen av paviljongen, så kommer jeg snart med et nytt blogginnlegg om det prosjektet ;) Følg gjerne Glassveranda på Instagram du også, og ha en fortsatt fin høstuke! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



5 kommentarer:

Bestemors gamle laken sa...

Er så enig med deg - de stolene er veldig gode å sitte i. Det skulle man ikke tro når man ser de.. :)

Det er rart å ha tenåringer i huset, man må forandre på endel ting og rom, men alt har sin tid:)

Ha en fin kveld.

Høstklem, Gerd Kr.

smileull sa...

Disse stolene har vi som spisestuestoler - og de er jo helt FANTASTISKE å sitte på! Og veldig skulpturelle, som du sier. Har arvet våre. <3 Lykke til i utfordringen - jeg får se om jeg hiver meg med! :-)

Ann sa...

Hi, hi, ja ved første øyekast ser de jo ikke veldig gode ut å sitte i, men de er en av de mest behagelige trestoler jeg noensinne har sittet i, de fjærer jo alle veier, nesten ikke til å tro at det faktisk er trestoler når man sitter i dem! :D Hadde jeg hatt nok mange av dem så skulle vi gjerne hatt dem til spisestuestoler vi også! ;)

Takk, og ja klart, med slike som spisestuestoler så må du være med i utfordringen du også! :)

Ha en fin ny høstuke begge to! :0)

Stor klem, Ann.

Merete - Lys lilla sa...

Utrolig stilige disse stolene, og det er morsomt med bruktfunn som like gjerne kunne ha vært helt nye ting, på grunn av at de er så tidløse i sitt formspråk. Lykke til i utfordingen med begge bidragene :-)

Ann sa...

Ja ikke sant, god kvalitet, behagelige og stilige, da blir det gjerne til at de vil overleve mange generasjoner, også fremover.

Er også herlig at de er norske! ;) Ellers er det jo ofte dansk design som er i fokus, men vi har mange norske gullkorn også, vi i Blogglandia må bare bli litt flinkere til å trekke dem frem i rampelyset! ;)

Tusen takk, og ha en riktig fin helg! :0)

Stor klem, Ann.