torsdag 7. oktober 2010

Inngangspartiet vårt er høstpyntet, og snart er det også tid for Halloween-pynting!

Inngangspartiet vårt er, som nevnt tidligere, overbygd med tak. Da denne delen av huset ble tegnet, og entréen vår skulle flyttes, var det et viktig kriterie at det nye inngangspartiet skulle ha et skikkelig takoverbygg og plasseres slik at det lå i le for regn, snø og vind. Før ombyggingen fløy alt sin vei når det blåste ute, men nå kan jeg pynte med hva som helst! Ikke blir det vått og ikke flyr det sin vei heller! ;)


En krans av mange korte små kvister surret i striefarget hyssing har fått plass på ytterdøren under det buede vinduet.

Det gamle slipestein-bordet som tidligere stod på lysthus-trammen har jeg nå flyttet hit og satt til venstre for entréedøren. Også til høyre for døren står en del ting som i sommer stod til pynt på trammen utenfor lysthuset.

Jeg har hatt tre typer lavendel i hagen i sommer. Denne arten du ser i terracottakrukker på disse bildene er en spesielt hardfør art som tåler noen frostnetter på rad uten å gå dukken. Noen av disse har stått på lysthustrammen i sommer, andre på terrassen. Nå skal de få stå her til utenfor inngangsdøren frem til at det blir skikkelig vinter. De dufter jo så himmelsk godt!

Hva jeg pynter med her ved ytterdøren varierer med årstidene. Hver årstid har sin egen sjarm.

En rødrosa Erica og noen einer har fått plass i en stor hvitmalt trebalje. Denne er fylt med påskeliljer om våren. Beslagene på baljen var tidligere sorte, men jeg har malt de i en grålig/vinterhvit farge fordi jeg syntes det sorte mot det hvite var for kontrastfylt, estetisk nærmest "bråkete".

Som "ekstremt interiørinteressert" synes jeg selvsagt det er kjempegøy hver eneste gang det byr seg en anledning til å gjøre om dekoren utenfor ytterdøren! ;)) Jeg har venninner som har spurt meg om hvordan i all verden jeg orker å stable om på alt så ofte, men jeg koooser meg jo mens jeg holder på!

Gleden over å endelig ha et tørt, lyst, lunt og innbydende inngangsparti som kan ønske gjestene våre velkommen gjør at jeg elsker å holde på å pynte, stulle og stelle der ute! ;)

Jeg tok med et bilde denne gangen som viser hva vi ser når vi åpner ytterdøren vår. Rett frem ser du grillpaviljongen vår. Mens rett til venstre når du kommer ut på trammen er en av to dører som fører til badepaviljongen.


Under det gamle slipesteins-bordet har jeg satt en rustikk gammel sliten værbitt kurv med en herlig gråbrun patina som jeg har fylt med bjørkeved. Jeg synes det tilfører litt ekstra høststemning til stillebenet, i tillegg til at spor av liv alltid tilføyer det lille ekstra, også ute på trappen! ;) Vedkurven ser ut som om den nettopp er fylt med ved, og at det når som helst kan komme noen ut på trappen for å hente den, og dette er med på å gi liv til stillebenet på samme vis som levende planter og levende lys.

Vi har mange lykter på trappen vår! Og flere skal det bli etterhvert som vi nærmer oss jul! ;)

Jeg gleder med allerede til å pynte slipestein-bordet til jul! Her ser du inngangspartiet vårt julepyntet i fjor. (Og her påskepyntet).

Men aller først kommer Halloween, og da pleier inngangspartiet vårt virkelig å få gjennomgå!! :)) HER finner du noen viktige Halloween-tips hva angår inngangspartier m.m.! Jeg glemte helt å ta bilder av vårt Halloween-pyntede inngangsparti i fjor, men i år skal jeg huske det! ;)

Har du ikke allerde meldt deg på i Giveaway-trekningen min (7 premier) så er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å bli med du også om du har lyst: Giveaway-trekningen.


Jeg ønsker deg en fortsatt fin kveld og en superduper dag i morgen, -i morgen er det eeendelig helg igjen! ;))

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

7 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPEKOSELEG!!♥
Her er det umuleg å ikkje føle seg velkommen☺
Du er flink☺

Klem M♥

Villa Minde sa...

Sukk.. det er så utrolig fint hos dere!! Skjønner godt at du elsker å stulle og stelle og pynte i sånne omgivelser ;0) Gleder meg til å se inngangspartiet i juleskrud, jeg er i skikkelig julestemning allerede he-he. Ønsker deg en strålende fredag! Klem fra meg

Li/Småtingene sa...

Vakkert!!! Du er fantastisk flink til å style, og så har du jo et utrolig godt utgangspunkt, med det vakre huset!! Og med grønne fingre i tillegg... Herlige bilder man nyter leenge!

:-)

Anonym sa...

Nydelig, rett og slett!
Det bildet med den hvite lampen på er bare helt perfekt! Du er virkelig flink på styling.
Vet ikke om du allerede gjør det, men du burde jobbe med slikt på heltid :-D

Klem, Gerd ♥♥♥

Anonym sa...

Dette var bare lekkert Ann!
Gleder meg også til å se det Halloweenpynta. Men nå ga du meg dårlig samvittighet for de to enslige ericaene som jeg har stående utenfor. Inngangspartiet vårt trenger pynt! Kanskje jeg får tid i helga?
Håper i hvert fall at helgen din blir fin.
Klem fra meg!

Nanna sa...

Fy vad kjempefint du har! Jeg er AVIS! =D

Ann sa...

Tusen takk for både det ene og det andre! :D Takk for tilliten Gerd, jeg jobber nok ikke med styling, men det hadde unektelig vært kjempespennende å kunne gjøre det! ;)

Ha en fin søndag! :)

Klem, Ann.