onsdag 16. februar 2011

Oppussingsprosjekt Bad - Del 13: Nymalt Buddha

Denne uken ble veldig mye annerledes enn det jeg hadde planlagt. Mandags kveld fikk begge ungene feber, og de har hatt 40 - 40,5 i feber helt til nå i kveld. Nå er de litt bedre men det er virkelig grusomt når ungene blir så syke! Det er "bare" influensa de har fått, men med så høy feber til tross for at de hadde fått Paracet ble jeg sittende å stirre på dem hele natten! Jeg turte ikke sove, måtte følge med dem hele tiden! Kjente panikken nesten tok over og jeg måtte si til meg selv flere ganger at "det er bare influensa", "de blir bra igjen" og "vi bor bare 5 minutter unna sykehuset"... Jammen er vi heldige vi som har friske spreke unger til vanlig!! Jeg vet ikke noe som er verre enn at ungene er syke og har det vondt!

Badprosjekt får være badprosjekt når sånt skjer, bloggen får leve sitt eget liv, men nå i kveld har jeg malt noen små ting som skal være på badet, bl. a. denne Budddhaen. Det er nesten så jeg ikke våger i vise dere flere Buddhaer, hi, hi, jeg har jo vist flere av dem tidligere, men jeg synes de er så flotte!

I all min iver glemte jeg helt å ta før-bilder av denne lille karen, men den var koksgrå med et snev av sølv, -litt anonym og egentlig litt dyster. Figuren er av heltre og kunne fint males, så jeg bestemte meg for å gi den et lite "ansiktsløft"! :)) Jeg da den først et strøk heldekkende plomme-farget maling. Da dette strøket var tørket, brukte jeg en nesten tørr malekost med litt lys turkis maling på og børstet lett over den. Jeg synes den ble helt herlig nå, etnisk, munter og spennende, og alle de flotte utskjæringene kom nå til syne!

Den som maler sover ikke! Å male viste seg å være en fin måte å holde seg våken på! I kveld orket i det minste ungene å sitte halveis oppreist i sofaen for å se tegnefilm på TV! Skummelt når unger som vanligvis er i hundre fra morgen til kveld ikke orker det en gang! De bare sov og sov og sov! Hele dagen, hele natten og så hele dagen igjen! Jeg håper de blir feberfri i løpet av morgendagen, mammaen deres har nå snart gått to døgn uten søvn og det begynner å merkes! Jeg tror vi mammaer må være utstyrt med et ekstra "mamma-batteri", -en ekstra energikilde som kikker inn når energien som vanligvis er i bruk er oppbrukt! ;))

Ha en fin torsdag! Nå er det heldigvis ikke lenge igjen til helg! :)

Klem, Ann,

Interiørbloggen Glassveranda.

Fikk du med de tidligere bloggeinnleggene om "Oppussingsprosjekt Bad"? Hvis ikke finner du dem her:


D
el 1: Et klassisk speil i "gull" og sort "vandalmalt" og totalforandret
Del 2: Skoddene montert
Del 3: Mens vi ser på at malingen tørker...
Del 4: Helomvending, fant den perfekte tekstil og jammen fant jeg tekoppene jeg trenger til badprosjektet også
Del 5: Skoddene er ferdigmalte
Del 6: Lysekrone i messing totalforandret med sjokkblå maling og gamle tekopper fra brukthandelen
Del 7: Bruk en vakker tekstil som bakvegg på en reol/hylle
Del 8: Helt utrolig hva maling kan gjøre!

Del 9: Nye bokser til oppbevaring av badets "Må-ha"
Del 10: En skisse av benken vi nå skal lage!

Del 11: I dag har vi bygd en 2,5 m lang benk til badet! Enkel å bygge, -se hvordan
!

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Hvor blev den flot...ser helt antik ud..:-o)
Jeg glæder mig til at se hele badeværelse færdig...flotte farver du bruger..:-)

Hej fra Lisbeth

Ludmilla Zinzano sa...

God bedring til ungene! Og badet blir skikkelig flott:-)

Ann sa...

Takk for koselige tilbakemeldinger! :)) Ungene ble heldigvis raskt bedre, skrekkelig når ungene blir så fullstendig utslåtte! :S

Nå skal jeg fortsette med badprosjektet! :)) Ha en fin dag! :0)

Klem, Ann.